در حال حاضر یکی از بهترین کندوهای جدید مورد استفاده اکثر زنبورداران در ایران و دنیا، کندوهای عسل چوبی بوده اند که بنظر می رسد مشخصات خوب یک کندو عسل را دارا می باشند.
امروزه انواع کندوهای مدرن و جدید مورد ساخت و سفارش قرار گرفته که یکی از انواع این نوع کندوهای جدید جعبه ای، کندوهای چوبی می باشند که به اعتقاد عمده زنبورداران، این کندو از جمله مناسب ترین کندوهای عسل برای امر زنبورداری ترجیحا در کشور ایران با آن آفتاب های سوزان خود می باشد.
حال آیا می دانید که کندوهای چوبی چگونه ساخته شده و چه مشخصاتی را دارا می باشند؟ چگونه می توان سفارش ساخت یک کندو عسل چوبی خوب را ثبت نمود؟

کندو عسل چوبی

مشخصات خوب یک کندو عسل چوبی

کندو عسل چوبی دسته ای از کندوهای عسل جدید و جعبه ای بوده که از چوب درختان جنگلی، درخت تبریزی و چوب روسی و سفید ساخته شده که در دو نوع کف باز و کف بسته طبق سفارش خود زنبورداران و در طبقه های مختلف، ساخته شده اند.
گفتنی است که کندوهای چوبی از طول عمر و کارآیی مناسبی چیزی در حدود بیش از 10 سال می باشند که البته پس از آن هم قابلیت تعمیر داشته و جالب است بدانید که حتی خود زنبورها می توانند این نوع کندوها را ترمیم نمایند.
کندوهای چوبی دارای قابهای متحرک بوده اند و زنبورداران می توانند به راحتی مواردی از جمله بازدید کندو را صورت دهند.
شایان ذکر است که شاید تنها نقطه ضعف کندوهای چوبی، عدم مقاومت آنها در برابر حمله حشراتی چون موریانه بوده که کنترل خاصی را پیرامون این مورد توسط زنبورداران می طلبد.
گفتنی است که امروزه دیگر نوع کندوهای جدید هم که با نام کندوهای پلاستیکی شهرت داشته اند، از کندوهایی بوده که به تازگی وارد بازارهای ایرانی شده اند، اما از قیمت بالایی برخوردار بوده و از جهت اقتصادی به صرفه نبوده اند، در مقابل می توانند برخی از مزایایی نسبت به کندوهای چوبی هم مانند سبکی وزن، داشته باشند.
برای تهیه انواع کندوهای عسل چوبی جدید، می توانید با کارشناسان و مشاورین در ارتباط باشید تا قیمت خوبی از کندو عسل برای شما باشد.