آیا می دانید امروزه انواع کندو زنبورعسل جدید و مدرن که توسط اکثر زنبورداران در دنیا بهره برداری شده، چه مشخصاتی داشته و با چه قیمتی به فروش رسیده اند؟
امروزه صنعت زنبورداری را در دنیا با نام ارزشمندترین مشاغل و حرفه ها می شناسند، چرا که با تولید فرآورده های مفید و پرخاصیت چون، عسل طبیعی، نقش فزاینده ای در سلامت انسان ها داشته است و جالب است بدانید که یکی از عوامل مهم تولید هر چه مرغوب تر این محصولات و فرآورده ها، بهره برداری از کندوهای مناسب بوده است.
در گذشته کندوهایی چون کندوهای گلی و یا سفالی مورد بهره برداری قرار گرفته بودند و امروزه نیز برخی از زنبورداران نیز در کنار کندوهای مدرن، از این کندوها بهره برداری نموده اند که درصد کمتری از تولیدات این زنبورداران را در بر گرفته است.
حال آیا با انواع کندو زنبورعسل جدید آشنایی داشته اید و چیزی از مشخصات و قیمت این کندوها می دانید؟

کندو زنبورعسل

کندو زنبورعسل جدید

در حال حاضر کندو زنبورعسل جدید که به کندو جعبه ای و یا مدرن شهرت داشته و عمدتا طبق سلیقه و خواسته خود زنبورداران ساخته می گردد، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی شناخته شده در دنیا می باشد که گفته می شود که ببشتر از کندوهای چوبی بهره برده اند.

کندو عسل چوبی
: این نوع کندوها که در کشور ما از چوب درخت تبریزی تولید شده، می تواند کارآیی خوبی را در شرایط گوناگون محیطی و اقلیمی داشته باشد که گفته می شود این نوع کندوها با تحمل و سازگاری با آب و هوای سرد و یا گاها آفتاب های سوزان اکثر مناطق کشور ایران، چیزی نزدیک به 10 تا 12 سال عملکرد مفید داشته اند.

کندو عسل پلاستیکی
: این نوع کندوها هم از مزیت هایی نسبت به کندوهای چوبی برخوردار هستند و هم از معایبی نسبت به آنها برخوردار بوده اند. مزیت هایی چون سبکی وزن، قابلیت ضدعفونی کردن و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و حرارت.
شاید از جمله معایب کندوهای پلاستیکی، می توان به عدم آگاهی از مواد اولیه در ساخت آنها و همچنین از قیمت بالای آنها در بازار نام برد که سبب شده هنوز هم که هنوزه، کندوهای چوبی را بهترین و مناسب ترین نوع کندو در شرایط گوناگون آب و هوایی کشور ایران دانسته اند.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون قیمت انواع کندوهای جدید و چگونگی خرید و فروش آن در بازار، با کارشناسان در این حوزه، ارتباط داشته باشید.