آیا دیابتی ها هم می توانند عسل طبیعی را مصرف نمایند؟ کدام نوع عسل های طبیعی برای افراد دیابتی مناسب می باشد؟ آیا مراکز پخش معتبر انواع عسل طبیعی و دیابتی را در کشور، می شناسید؟
تصور بسیار غلطی که امروزه ما بین مصرف کنندگان عسل در دنیا وجود داشته، مضر دانستن مواد قندی موجود در عسل برای افراد بوده است، چرا که آنها نمی دانند یک عسل طبیعی و اصل، از شهدشیرین و طبیعی گل های انواع گیاهان تولید شده و نمی تواند مضر باشد.
بله عسل طبیعی، ماده ای با بیش از 80 درصد مواد قندی ساده ی مونوساکاریدی چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز می باشد، که از قندهای نامضر بوده و این ماده غذایی را به یکی از انرژی بخش ترین مواد شناخته شده در دنیا تبدیل نموده اند.
پس حتی افرادی که دارای اضافه وزن هستند هم می توانند عسل طبیعی را در برنامه غذایی خود بگنجانند، چرا که مصرف عسل طبیعی می تواند با افزایش مقاومت بدن، افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن سبب چربی سوزی سریع و در نهایت به کنترل وزن کمک شایانی می نماید.
به توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف انواع عسل طبیعی و اصل که از مراکز فروش معتبر تهیه گردیده است، می تواند خواص تغذیه ای و درمانی بسیار مفیدی را برای انسان ها داشته باشد و از بیشمار خواص مصرف عسل طبیعی، می توان به تقویت دستگاه گوارش، ضدکم خونی، ضدتشنج و درمان ناراحتی های کلیوی و قلبی، اشاره داشت.
حال به گفته متخصصین، این تنها افراد دیابتی می باشند که کمی در مصرف انواع عسل طبیعی باید دقت کافی را داشته باشند و زیر نظر پزشک متخصص خود به مصرف عسل طبیعی، ادامه دهند.

عسل دیابتی

عسل طبیعی مخصوص دیابتی ها

گفتنی است که در دنیای امروزی، با توجه به اینکه عسل طبیعی، طبعی معتدل داشته و سرشار از تمامی ترکیبات منحصربفردی چون انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، توانسته مورد مصرف افراد در گروه های سنی گوناگون قرار بگیرد و شاید تنها دیابتی ها هستند که در این امر محدودیت داشته اند.
شایان ذکر است که برای افراد دیابتی، مناسب ترین عسل، عسلی با درصد ساکارز کمتر از یک درصد می باشد و در میان انواع عسل های مشهور موجود در اکثر مناطق کشور، عسل آویشن مناسب ترین عسل برای این دسته از افراد می باشد.
عسل آویشن، عسلی با درصد ساکارز مناسب، به رنگ قرمز و سرشار از انواع ویتامین هایی چون A ،B و E بوده است و امروزه در مراکز خرید معتبر در سراسر کشور، با قیمت مناسبی به فروش می رسد.
با توجه به اینکه نه تنها افراد دیابتی، بلکه تمامی افراد باید در تهیه عسلی اصل و کاملا خالص، نهایت دقت را دارا باشند، توصیه می گردد که با مشاورین و کارشناسان معتبر در مراکز خرید سراسر کشور، ارتباط مستقیمی داشته باشید.