آیا با خاصیت مصرف گرده گل و عسل آشنایی داشته اید؟ آیا می دانید که امروزه کدام مراکز فروش محصولات زنبورعسل در شیراز، گرده گل مرغوب و اصل را به عرضه می رسانند؟
در حال حاضر در تمامی فروشگاه های معتبر فروش عسل ایرانی و خالص در کشور، انواع دیگر فرآورده هایی ناب و گیاهی از زنبورعسل نیز به فروش رسیده که خب مصرف هر یک از آنها برای انسان ها، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا باشد.
گرده گل عسل، یکی از ارزشمندترین مواد موجود در طبیعت بوده که تنها زنبورهای کارگر توانایی جمع آوری آن را داشته و این ماده را به عنوان یکی دیگر از منابع تغذیه ای برای زنبورهای نوزاد، به داخل کندو آورده اند.
یک گرده گل خالص که حاوی ترکیباتی بسیار مفید از جمله انواع ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری بوده، بشدت در کندو عسل مورد نیاز زنبورها برای رشد و ادامه حیاتشان بوده که زنبورهای عسل با گرده افشانی بر روی انواع گل های گیاهان دارویی، و ذخیره سازی آن در پاهای کیسه ای خود، به داخل کندو آورده اند.
حال آیا می دانید که امروزه زنبورداران انواع گرده گل خالص و مرغوب را توسط تله گرده گیرهایی جمع آوری کرده و به صورت پودر خالص برای مصرف انسان ها، روانه بازارهای فروش نموده اند؟ آیا می دانید که در خرید گرده گل خالص و بدون آلودگی، باید دقت کافی را داشته باشید و از مصرف گرده گل آلوده خودداری کنید؟

فروش گرده گل

مصرف گرده گل مرغوب

بله امروزه متأسفانه برخی از فروشگاه های محصولات زنبورعسل، انواع گرده گل های همراه با ناخالصی ها و آلودگی هایی را به عرضه رسانیده اند که به هیچ وجه مصرف آنها توصیه نشده و ممکن است عوارضی جدی را برای افراد به همراه داشته باشد.
همانطور که بیان شد، ترکیبات منحصربفرد موجود در گرده گل خالص، زنبورداران را مجاب کرده تا با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو، انواع گرده گل را جمع آوری کرده و به بازار عرضه کنند.
عمدتا گرده گل را به صورت پودر شده و با حفظ تمام خواص و ترکیباتش به بازار عرضه نموده اند که اگر از یک فروشگاه معتبر خریداری و مصرف گردده، می تواند خاصیت های درمانی فوق العاده تأثیرگذاری را دارا باشد که در اینجا به برخی از این خواص، اشاره شده است:

  • مصرف گرده گل، می تواند در درمان اختلالات مزاجی و عصبی بسیار زیاد موثر باشد.
  • گرده گل درمان کننده فشار خون بالا بوده است.
  • گرده گل حاوی درصد بالایی مینرال روی بوده که مصرف آن می تواند در درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پروستات موثر باشد.
  • گرده گل در بهبود نیروی جنسی اثرگذاری مطلوبی داشته است.
  • مصرف گرده گل به بهبود اشتها و هضم و جذب غذا کمک شایانی نموده است.
  • گرده گل می تواند در بهبود عملیات ورزشی برای ورزشکاران هم مفید باشد.

همانطور که متوجه اهمیت خرید و مصرف یک گرده گل کاملا مرغوب و اصل و عدم مصرف گرده گل های آلوده و خریداری شده از مراکز نامعتبر شدید، امروزه می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش محصولات زنبورعسل ایرانی در شهر شیراز، بهترین و مرغوبترین گرده گل را با قیمت مناسبی خریداری کنید.