مصرف پودر و عصاره بره موم بهتر است یا بره موم فرآوری نشده؟ کدام مراکز فروش در زمینه عرضه انواع بره موم خالص در کشور معتبر بوده اند؟
امروزه در فروشگاه های معتبر پخش انواع محصولات زنبورعسل ایرانی، ماده ای با نام بره موم به فروش رسیده که خواص منحصربفرد درمانی را دارا بوده و می تواند به عنوان یک گیاه دارویی مفید، مورد مصرف انسان ها نیز قرار بگیرد.
شایان این سوال برایتان پیش آمده باشد که ضرورت تولید بره موم در کندو عسل چه بوده و زنبورداران چگونه این ماده را به بازارهای مصرفی انسان ها عرضه داشته اند؟

بره موم در کندو عسل

بره موم ماده ای تولید شده توسط زنبورهای کارگر و مخلوطی از ترکیباتی چون بزاق زنبورها، گرده و موم بوده که آن را تبدیل به ماده ای چسبناک و تیره رنگ در کندو عسل نموده و در محل ورود به کندو عسل و یا در دیواره ها و جداره های کندو، تشکیل گردیده است.
گفتنی است که با توجه به خواص ضدباکتری و ضدانگلی که بره موم داشته، نقش ماده ای ضوعفونی کننده در کندو عسل را دارا بوده که مانع از شیوع بیماری ها و انگل ها در کندو عسل می گردد.
البته ذکر این نکته ضروری بوده که با توجه به وجود درزها و سوراخ های کندو عسل، زنبورهای کارگر این درزها را نشان از تهدیدی برای کندو دانسته و با بره موم آنها را پر می کنند که البته در فصل سرد زمستان نیز مفید بوده و می تواند منجر به تنگ شدن سوراخ و دریچه پرواز گردد.
نقش مهم دیگری که بره موم در کندو عسل داشته، ترمیم شکستگی های موجود در کندو بوده است.
امروزه با آزمایشاتی که بر روی ترکیبات بره موم صورت گرفته، این ماده از اثرات مثبت ضدسرطانی برخوردار بوده و امروزه این ماده به صورت پودر، قرص و کپسول در بازار موجود بوده است.

پودر بره موم

پودر بره موم خالص

گفتنی است که امروزه زنبورداران، پس از جمع آوری بره موم از کندوهای عسل توسط تله هایی، اقدام به بدست آوردن پودر و عصاره بره موم نموده اند که طبق آزمایشات صورت گرفته، از مواد موثره ی بیشتری برخوردار بوده و به راحتی قابل هضم و دفع می باشد و برای مصرف انسان ها مناسب تر بوده است. پس مصرف پودر بره موم خیلی بهتر از بره موم فرآوری نشده می باشد.
در حال حاضر در شرکت های معتبر، از انواع پودر و عصاره های بره موم، فرآوره هایی چون قرص و کپسول بره موم را تولید نموده اند که مصرف آنها توانسته خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای انسان ها دارا باشد.
با توجه به خواصی چون ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی که بره موم داشته، این ماده توانسته مانع از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن افراد گردد و در پبشگیری و درمان انواع سرطان ها، بیماری های گوارشی و قلبی، موثر بوده است.
خوشبختانه شما می توانید ارتباط مستقیمی با مشاورین و نمایندگان معتبر عرضه انواع پودر بره موم خالص در مراکز فروش انواع محصولات ناب زنبورعسل ایرانی داشته و خریدی آسان و با قیمت مناسبی را صورت دهید.