آیا می دانید که مناسب ترین لباس برای زنبورداری چیست و چه قیمتی داشته است؟ کدام مراکز فروش انواع لباس و لوازم و تجهیزات زنبورداری را در کشور می شناسید که معتبر باشند؟
امروزه به نظر می رسد که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در اکثر مناطق کشور، صنعت زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، یکی از مشاغل پررونق جلوه داشته و همواره شاهد افزایش علاقه مندان ورود به این حرفه هستیم.
اما خب این حرفه هم مانند تمامی حرفه ها و مشاغل دیگر، نیاز به یک سری تجهیزات لازم و ضروری داشته که بتواند امر زنبورداری را برای تمامی افراد آسان تر نماید تا محصولاتی مرغوب و ناب را از زنبورعسل در بازارهای فروش ببینیم.
همه شما می دانید که اولا لباس زنبورداری از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و سپس وسایل و لوازمی دیگر که برای پرورش زنبورها و نگهداری از کندوهای عسل، مورد نیاز بوده است.

لباس مناسب زنبورداری

شایان ذکر است که همواره چه زنبورداران تازه کار و چه باتجربه، در معرض نیش زنبورهای مهاجم قرار داشته اند چرا که هر حرکتی از سوی زنبورداران، احتمال عصبانی شدن زنبورهای مهاجم را در پی داشته و هنگامی که زنبورداران با نیش بیش از هزاران هزار زنبور مواجه گردند، نمی توانند به ادامه کار خود بپردازند.
بنظر می رسد که تهیه لباسی مناسب برای این امر، می تواند راهکاری مفید باشد. بله لباس کار مخصوص زنبورداری، با قابلیت پوشش تمامی نواحی بدن تا گردن بوده که در دو نوع کلاه دار و بدون کلاه به طور سر هم وجود داشته است.
گفتنی است که زنبورها نسبت به رنگ های تیره حساسیت بیشتری را داشته اند و بهترین رنگ برای لباس های کار زنبورداران، رنگ سفید بوده است. در ضمن همراه لباس زنبورداری، دستکش مخصوص و کلاه توری نیز به فروش می رسد.

لباس زنبورداری

وسایل و تجهیزات دیگر زنبورداری

از دیگر لوازم مورد نیاز در زنبورداری که می تواند در آسانتر نمودن برداشت عسل و یا بازدید کندوها زنبورداران را یاری دهد، دستگاه دودی بوده که با سوزاندن موادی چون انواع گیاهان و یا پارچه های کتان و ساطع شدن دودی با بوی نامطبوع، می تواند زنبورها را واردار به ترک نمودن از محل کلنی ها گرداند و اعمال ذکر شده را آسان نماید.
از دیگر لوازم مهمی که در تمامی فروشگاه های لوازم زنبورداری به فروش می رسد، می توان به دستگاه استراکتور عسل در دو نوع برقی و دستی، کاردک، اهرم فلزی، چنگال و تخته موم دوز اشاره داشت.
برای خرید با قیمت ارزان انواع لوازم زنبورداری، می توانید با مشاورین و نمایندگان مراکز فروش معتبر در کشور، ارتباط داشته باشید تا با اقتصادی ترین شکل ممکن، مشغول حرفه ای مهم و تجارتی پرسود با نام صنعت زنبورداری گردید.