آیا انواع داروهای زنبورعسل را می شناسید؟ چگونه می تواند از قیمت خرید این داروها آگاهی پیدا کرد؟ کدام مراکز فروش در این زمینه معتبر بوده اند؟
همواره شنیده اید که زنبورهای عسل که تعدادشان به بیش از هزاران هزار نوع از زنبورهای کارگر، زنبورهای نر و زنبور ملکه می رسد، ممکن است دچار بیماری ها، انگل ها، کنه ها و آفت هایی گردند که در این صورت باید داروهایی خاص برای از میان بردن آنها مورد استفاده قرار بگیرد.
استفاده از داروهای صحیح و در واقع شناخت نوع بیماری یا کنه، باید با دقت بیشتری صورت گیرد که البته این کار برای زنبورداران باتجربه نمی تواند کاری دشوار باشد.
از میان بردن این آفت ها و بیماری ها آنجا اهمیت پیدا می کند که صنعت زنبورداری، صنعتی مهم در راستای تولید فرآورده هایی بوده که همگی آنها در سلامت انسان ها نقش اساسی داشته اند و به طور قطع به یقین چیزی مهم تر از بحث سلامت انسان ها نبوده است.
شایان ذکر است که گاها دیده شده استفاده ناصحیح از داروهای شیمیایی و یا انجام سم پاشی های کنترل نشده از سوی برخی زنبورداران، در تولید فرآورده ای بی کیفیت تأثیرگذار بوده و شاید به عنوان مثال می توان به درصد پایینی از ارگانیک بودن عسل طبیعی اشاره ای داشته باشیم.
حال آیا می دانید که انواع داروهای مفید برای زنبورهای عسل کدام ها بوده و چه قیمتی را در بازار داشته اند؟

انواع داروهای زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، یک کندو عسل می تواند گرفتار انواع آفت ها، کنه ها و بیماری هایی مخصوص زنبورعسل گردد که استفاده از انواع داروها می تواند در درمان این مشکلات و کنه ها، مفید باشد، که عبارتند از:
واروسید: دارویی 100 درصد گیاهی بوده که خواص منحصربفرد ضدانگلی به ویژه ی انگل های خارجی مانند واروا داشته و دارای مواد موثره ی گیاه اسطوخودوس نیز می باشد.
متیل بروماید: نوعی سم گازی بوده که در از بین بردن کرم های موم خوار و تخم پروانه موم خوار مورد استفاده قرار گرفته است.
سدیم سولفا تیازول: نوعی آنتی بیوتیک که جهت از بین بردن بیماری لوک آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است.
و دیگر انواع داروهایی که مجوز فروش را داشته اند مانند هایوکلین، آپیستان، بای وارول و تیمول که از طریق مراکز معتبر و مجوزدار با قیمت مناسبی به فروش خواهند رسید.