عسل ایرانی یکی از مرغوبترین عسل های شناخته شده در دنیا می باشد که امروزه توسط مراکز صادراتی معتبر، شرایط ویژه ای را برای صادرات به کشور ترکیه داشته است.
امروزه یکی از تجارت های پرسود و از جمله صنایع ارزشمند موجود در کشور ما، صنعت زنبورداری بوده که سبب آن، دارا بودن طبیعتی بکر و استعدادی مناسب در زمینه وجود تنوع پوشش گیاهی گیاهان مفید دارویی در اکثر مناطق کشور می باشد.
جالب است بدانید که عسل طبیعی، ماده ای مقوی و پرخاصیت با خواص منحصربفرد درمانی بوده که از جمله سخت فاسدترین مواد غذایی نیز شناخته شده و از این حیث هم می تواند در حمل و نقل و صادرات، از مزایای خوبی برخوردار باشد.
مصرف روزانه عسل طبیعی، خواص منحصربفرد درمانی چون تقویت اعصاب، درمان مشکلات گوارشی و قلبی و درمان کم خونی را دارا بوده و امروزه شناخت مراکز معتبر تولیدی و نمایندگی های فروش آنها در کشور، می تواند دغدغه ی تهیه عسل اصل و غیرتقلبی را از میان ببرد.

عسل ایرانی

تولید عسل ناب ایرانی

همانطور که متوجه شدید، کشور ایران از جمله غنی ترین کشورهای دنیا در حوزه تنوع در پوشش گیاهی بوده و امروزه عسل ناب ایرانی، در بازارهای جهانی هم از شهرت خاصی برخوردار بوده است.
در حال حاضر باید گفت که تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور با مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی و تست مرغوبیت عسل طبیعی، عسلی خالص و شناسنامه دار را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی، می توان به همدان، کردستان، لرستان، اردبیل، فارس و خوزستان اشاره کرد که در جای جای کشور پهناور ایران، سهمی جدی در تولید عسل مرغوب و در نهایت ارتقای سطح سلامت جامعه داشته اند.
شایان ذکر که در این میان، استان لرستان مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را داشته و استان اردبیل، از نظر میزان تولید، جایگاه خوبی را دارا بوده است.
در این مراکز تولیدی، کارخانجات بسته بندی عسل هم وجود داشته که در شرایطی کاملا استاندارد، عسل تولید شده را در بسته بندی های مناسب، آماده صادرات به بازار می نمایند. عمدتا بسته بندی عسل طبیعی، در ظروف شیشه ای و در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی صورت گرفته است.
صادرات عسل از این مراکز معتبر تولیدی، نیاز به بازایابی هایی مطلوب داشته و امروزه خوشبختانه شاهد شرایط ویژه ی صادرات عسل ایرانی به بازارهای کشور ترکیه هستیم. برای آگاهی از این شرایط ویژه، می توانید با کارشناسان و مشاورین در این مراکز صادراتی، ارتباط مستقیم داشته باشید.