آیا می دانید که با توجه به اهمیتی که مصرف انواع عسل گیاهان دارویی داشته اند، امروزه درجه یک ترین نوع آنها توسط مراکز معتبر تولیدی در کشور، آماده صادرات به بازار با شرایط ویژه ای می باشند؟
عسل طبیعی ماده ای ارزشمند از جمله فرآورده های ناب زنبورعسل به شمار آمده و امروزه به سبب آنکه به عنوان یکی از دیرفاسدترین و یا سخت فاسدترین ماده ی غذایی در دنیا شناخته شده بوده است، تجارتی پرسود را در کشورهای پررونق در صنعت زنبورداری، مانند ایران داشته است.
بله باید گفت که در درجه اول، نقش بسیار مهم و فزاینده ی مصرف عسل در حفظ سلامت انسان ها و در درجه بعدی، سودی بالا در تجارت این ماده ارزشمند، سبب گردیده تا امروزه، تولیدکنندگان معتبر عسل در دنیا، با افزایش میزان کیفیت عسل تولیدی خود، صادراتی گسترده را به دیگر بازارهای داخلی و حتی خارجی صورت دهند و گامی مهم در سلامت افراد جامعه و هم در رونق اقتصاد آن کشور نیز برداشته باشند.
گفتنی است که امروزه در بازارهای فروش عسل، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که یا با تغذیه آب و شکر همراه بوده و یا اینکه از انواع موادی چون شیره میوه ها و گلوکزهای تجاری تولید شده اند، وجود داشته است که خب نگرانی پیرامون تهیه عسلی اصل و درجه یک را دو چندان نموده و در اینجاست که نقش تولیدکنندگان معتبر پیرامون بازاریابی های مطلوب و گسترش صادرات عسلی کاملا خالص و ناب، به چشم آمده است.
باید گفت که در راستای این هدف، امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، شرایط ویژه ای را برای صادرات انواع عسل گیاهان دارویی به دیگر بازارهای داخلی و حتی خارجی به وجود آورده اند و دغدغه ی تهیه عسلی اصل را از میان برده اند.

عسل گیاهان دارویی

صادرات عسل گیاهان دارویی

عسلی که مستقیما از شهد گل های گیاهان دارویی توسط زنبورعسل بدست آمده باشد، بهترین و مقوی ترین عسل تولید شده نام داشته که ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، مواد ویتامینی، کربوهیدرات ها و مواد قندی ساده چون گلوکز و فرکتوز را دارا بوده که همگی آنها، مورد نیاز بدن انسان ها برای ادامه حیات بوده و می توانند درمان کننده بسیاری از امراض و مشکلات باشند.
امروزه در مراکز معتبر تولید عسل در کشور، انواع گونه هایی از عسل دارویی و یا عسل تک گل برداشت گردیده که مصرف آنها خواص مفیدی را برای انسان ها داشته است.
عسل گون مشهورترین عسل دارویی تولید شده در اکثر مناطق کشور بوده که دارای رنگی زرد و خواصی چون ضدکم خونی و انرژی بخش بوده است.
عسل آویشن، عسل زرشک، عسل بابونه، عسل عناب، عسل شتیزه کوهی، عسل گل شوید، عسل سیاه دانه، عسل بابونه و عسل گل مریم، از جمله انواع عسل های گیاهان دارویی برداشت شده در مناطق گوناگون کشور ما می باشند که توسط مراکز معتبر صادراتی، آماده صادرات به دیگر بازارهای کشور می باشند.
در این مراکز تولیدی و صادراتی معتبر، شرکت هایی وجود داشته اند که اقدام به بسته بندی عسل در شرایطی کاملا استاندارد نموده اند و گفتنی است که مانند استاندارد شرکت های اروپایی، بسته بندی عسل در ظروف پلاستیکی و پلی اتیلنی با وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی صورت گرفته و روانه بازارهای فروش گردیده است.