مصرف عسل مرکبات چه خواص درمانی را برای انسان ها داشته است؟ آیا می دانید که مراکز صادراتی انواع عسل مرکبات، چه شرایطی را برای صادرات این گونه از عسل طبیعی داشته اند؟

عسل طبیعی
از ارزشمندترین ماده ی غذایی و دارویی شناخته شده در میان خانواده های ایرانی بوده که همواره مصرف کنندگانی جدی در سراسر کشور داشته است و همه این افراد می دانند که امروزه گونه های مختلفی از عسل دارویی در مراکز معتبر تولیدی در کشور، تولید شده اند.
همه مصرف کنندگان عسل طبیعی باید بدانند که از جمله ترکیبات موجود در عسل، میزان 17 تا 20 درصد آب بوده که این ماده را تبدیل به یکی از سخت فاسدترین ماده ی غذایی تبدیل نموده که امروزه می تواند در میان دیگر مواد غذایی، از صادراتی آسان و بسیار گسترده برخوردار باشد.
بله همینطور است. صادرات انواع عسل طبیعی، یکی از تجارت های ناب در بسیاری از مناطق کشور به خصوص استان هایی چون لرستان، اردبیل، همدان، کردستان، مازنداران و خوزستان بوده که تمامی این استان ها، از جمله تولیدکنندگانی معتبر در کشور بوده اند.
حال باید گفت که امروزه یکی از گونه های مرغوب و مفید عسل طبیعی در فصل بهار به طور انبوه، در استان های شمالی کشور، برداشت شده، عسل مرکبات نام داشته که با نام دیگر عسل بهار نارنج نیز معروف بوده است. آیا با خواص مصرف عسل مرکبات آشنایی داشته اید؟

خاصیت مصرف عسل مرکبات

حتما اگر در فصل بهار به استان های شمالی کشور مسافرت نموده باشید، خاطراتی زیبا از رایحه های خوش انواع مرکباتی چون نارنج، پرتقال و لیمو را در این استان ها، استشمام نموده اید.
باید بدانید که امروزه تولیدکنندگانی معتبر در عرصه زنبورداری و تولید فرآورده های ناب زنبورعسل، توانسته اند از شکوفه های درختان انواع مرکبات، عسلی مرغوب با نام عسل مرکبات را تولید کنند که علاوه بر سرشار بودن از ویتامین C، می تواند خواص درمانی ذیل را به همراه داشته باشد:

  • عسل مرکبات، ضدقارچ و باکتری بوده است.
  • مفید برای درمان سکسکه می باشد.
  • مفید برای سرماخوردگی و نرم کننده سینه.
  • ضدعفونی کننده و تصیفه کننده خون.
  • بهبود و درمان سرطان های معده.

امروزه انواع عسل مرکبات خالص و مرغوب، شرایط ویژه بسیار مناسبی را از استان های شمالی کشور و از مراکز معتبر صادراتی داشته که شما می توانید با کارشناسان در این حوزه برای آگاهی از این شرایط ویژه و لیست قیمت ها، ارتباط داشته باشید.