زهر زنبورعسل را چگونه استخراج کرده و به بازار عرضه نموده اند؟ خواص و کاربرد زهر خشک زنبورعسل چیست؟ کدام مرکز خرید در عرضه آن معتبر بوده است؟
علاوه بر تمامی فرآورده های ناب زنبورعسل مانند عسل طبیعی، گرده گل و ژل رویال، به جرئت می توان گفت که یکی از ارزشمندترین و حتی گران قیمت ترین فرآورده ی زنبورعسل، زهر زنبورعسل بوده که از گذشته تا به امروزه در طب و پزشکی از آن بهره برداری شده است.
بله زهر زنبورعسل مایعی زرد رنگ و بسیار تلخ مزه بوده که ترکیباتی شامل بیش از 85 درصد آب، مقادیری کلوگز و فروکتوز و فسفولیپید بوده که در خون زنبورعسل هم موجود بوده است. در ترکیبات زهر زنبورعسل، انواع پروتئین های گوناگونی یافت شده است.
از جمله انواع پروتنئین های موجود در زهر زنبورعسل، می توان به مواردی چون هیستامین، آپامین، فسفولیپاز، ملیتین و دوپامین اشاره داشت. از دیگر ترکیبات زهر زنبورعسل، می توان به انواع آنزیم ها و پپتیدهایی چون پپتید MSD اشاره داشت.
امروزه با استفاده از روش هایی گوناگون و بدون آنکه هیچ آسیبی به زنبورهای کارگر برسد، زهر زنبورعسل استخراج شده که از جمله روش های مشهور استخراج زهر زنبورعسل، می توان به ایجاد شوک الکتریکی به زنبورها و وادار نمودن آنها به نیش زدن اشاره داشت.
شایان ذکر است که زهر زنبور عسل، دارای مواد فراری بوده که به همین سبب بلافاصله پس از جمع آوری، آن را خشک کرده و به بازار عرضه می کنند. گفتنی است که زهر زنبورعسل در کیسه های مخصوص زهر در زنبورهای کارگر از همان بدو تولد و تا روزهای 19 و 20 روزگی آنها تولید شده و از آن پس، متوقق می گردد.
حال آیا می دانید که در گذشته تا به امروزه از زهر زنبورعسل چه موارد درمانی و کاربردهایی شناخته شده است؟

زهر زنبورعسل

کابردهای درمانی زهر زنبورعسل

در گذشته و طب سنتی، از زهر زنبورعسل به طور مستقیم در درمان دردهای مفصلی و التهابات این مفاصل، بهره برده شده بود و امروزه هم علاوه بر درد مفاصل، در درمان بیماری MS نیز از این ماده ارزشمند استفاده شده است.
علاوه بر خواص درمانی زهر زنبورعسل، امروزه این ماده یکی از مواد اولیه در تولید انواع داروها در صنعت داروسازی نیز بهره برداری نموده اند.
برای خرید گران قیمت ترین فرآورده ی زنبورعسل، با قیمتی مناسب، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این حوزه، ارتباطی مستقیم داشته باشید.