آیا می دانید که در حال حاضر، کدام مراکز معتبر خرید انواع کندو عسل مدرن و جدید، بهترین کندو عسل را با قیمت بسیار مناسبی به زنبورداران، عرضه نموده اند؟ آیا سایت مشخصی برای ثبت سفارش وجود دارد؟
کندو عسل محلی برای پرورش نوزادان زنبورعسل و نگهداری و ذخیره سازی شهد و گرده گل برای تولید فرآورده ای مهم چون، عسل طبیعی بوده که امروزه در دنیا، به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی و دارویی شناخته شده است. یک کندو عسل خوب و مناسب، می تواند نقش بسیار مهمی را در کیفیت محصولات زنبورعسل داشته باشد و امروزه با وجود کندو عسل مدرن، این امکان بیش از گذشته برقرار بوده است.
زنبورداران در گذشته، از انواع کندهای بومی که عمدتا از جنس حلب و یا گل بود، بهره برداری می کردند که خب امروزه دیگر عمر این کندوها به پایان رسیده، و در کنار کندوهای جدید جعبه ای، از این کندوها بهره برداری کمی صورت گرفته است.
گفتنی است که کندو عسل مدرن و جدید، که با نام کندو عسل جعبه ای هم در میان زنبورداران مشهور بوده، در دو نوع ذیل مورد بهره برداری قرار گرفته است:

  1. کندو عسل چوبی.
  2. کندو عسل پلاستیکی.

بهره برداری از کندوهای چوبی، مدت هاست که توسط بسیاری از زنبورداران در دنیا و در کشور ما صورت گرفته، اما کندوهای پلاستیکی، به تازگی پا به عرصه صنعت زنبورداری گذاشته اند. امروزه کندوهای مدرن توانسته اند انجام بسیاری از امور در زنبورداری ها را آسان تر گردانند، اما خب باید هنگام بهره برداری از آنها، نکاتی را هم مورد توجه قرار داشت.

کندو عسل جدید

انواع کندو عسل جدید

همانطور که متوجه شدید، کندوهای جدید یا جعبه ای، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی در بازار موجود بوده اند و امروزه با وجود این کندوها در مراکز زنبورداری ها، شاهد رونق خوبی در میزان تولیدات هر چه بهتر و بیشتر از فرآورده های زنبورعسل می باشیم که البته بایستی زنبورداران با توجه به محیط اقلیمی موجود در محل زنبورداری، از مناسب ترین کندو عسل بهره برداری کرده و عملکرد هر یک از دو نوع کندو را مورد سنجش نیز قرار دهند.
یک کندو عسل چوبی، به جهت آنکه از چوب درختان جنگلی که کاملا طبیعی بوده و در تعداد طبقات گوناگون ساخته شده، و اینکه از قابلیت سازگاری با هر نوع محیط و اقلیمی برخوردار می باشد؛ به نظر بسیاری از زنبورداران، مناسب ترین نوع کندو عسل جدید نام داشته است.
اما خب کندوهای پلاستیکی هم با دارا بودن مزایایی چون، شست و شو و ضدعفونی آسانتر، وزن کمتر و مقاومت بالاتر در برابر حرارت و هجوم حشراتی چون موریانه؛ می تواند مورد تأمل زنبورداران واقع گردد و خب بنظر می رسد انجام مشاوره با زنبوردارانی که از هر کدام این کندوها در شرایط مشابه آب و هوایی بهره برداری نموده اند، می تواند کمک شایانی را به انتخاب یک کندو عسل مناسب نماید.
در این میان، کندوهای جدید و جعبه ای، می توانند در دو نوع کف باز و کف بسته یا معمولی مورد استفاده قرار بگیرند و جالب است بدانید که نوع کف باز حتی در فصل زمستان هم توصیه می گردد. کندو عسل چوبی به سبب آنکه قابل تعمیر توسط خود زنبورها نیز بوده، می تواند بازدهی چیزی بیش از 10 سال را داشته باشد.
تمامی زنبورداران می توانند با کارشناسان و مشاورین در حوزه فروش انواع کندو عسل مدرن در ارتباط مستقیم باشند و حتی از طریق سایت های معتبر اینترنتی نیز، سفارش آنلاین خود را ثبت کنند تا بهترین و مناسب ترین کندو عسل را برای مراکز زنبورداری های خود با قیمت مناسب خریداری کرده باشند.