آیا با لیست انواع داروهای مجاز در درمان انواع بیماری ها و کنه های موجود در زنبورعسل، آشنایی داشته اید؟ کدام مراکز خرید در این زمینه، معتبر بوده اند؟
صنعت زنبورداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، چرا که با تولید فرآورده های مهمی چون عسل طبیعی، نقش بسزایی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه و مصرف کنندگان فرآورده های زنبورعسل داشته است.
پس طبیعی است که با توجه به شیوع انواع کنه ها و آفت ها به داخل کندو عسل، زنبورداران باید با این نوع بیماری ها آشنا بوده و با تهیه داروی مناسب جهت درمان این بیماری ها، تلاشی جدی در زمینه عدم آسیب رسیدن به فرآورده های موجود در کندو عسل به ویژه عسل طبیعی را صورت دهند.
حال آیا شما زنبورداران به ویژه زنبورداران تازه کار، می دانید که در مراکز معتبر خرید داروی زنبورعسل، کدام یک از انواع داروهای مجاز به فروش رسیده و چه روش مصرف برای درمان کدام بیماری موجود در کندو عسل داشته اند؟

داروی زنبورعسل

لیست داروهای مجاز زنبورعسل

همانطور که متوجه شدید، شناخت نوع بیماری موجود در زنبورهای داخل کندو و از میان بردن به موقع آنها، از جمله وظایف اصلی زنبورداران جهت آسیب کمتر به کندو و سلامت فرآورده ای چون عسل طبیعی بوده است و زنبورداران باید از داروهای مناسب استفاده کنند.
انواع داروهای مجاز زنبورعسل، می تواند شامل موارد ذیل باشد:
واروسید: نوعی داروی 100 درصد گیاهی بوده که برای درمان انواع کنه ها و انگل ها مانند کنه واروا، موثر بوده است. گفتنی است که این دارو باید هر دو هفته یکبار مورد استفاده قرار بگیرد و در جایی خشک و دور از نور آفتاب نگه داری گردد.
آروما بی: از این دارو هم برای مبارزه با کنه واروا و افزایش ایمنی و مقاومت زنبورعسل استفاده نموده اند که محصولی کامل گیاهی و طبیعی می باشد. شایان ذکر که از این دارو یکبار در اوایل بهار و یکبار در اوایل پاییز استفاده می کنند.
پریزین: نوعی کنه کش بوده که به صورت امولسیون و نوار مورد بهره برداری قرار می گیرد و عمدتا از آن قبل شروع زمستان گذرانی استفاده نموده اند.
از جمله دیگر انواع داروهای ضدکنه و انگل و حتی تقویتی زنبورعسل، می توان به هایوکلین، فستوکسین، آپی گارد، نئوکسی وت، اسید اگزالیک و غیره اشاره داشت که همگی با تاریخ انقضا و تولید بوده اند و امروزه توسط مراکز خرید معتبر حتی به صورت اینترنتی هم به فروش رسیده اند.