لباس زنبورداری چه مشخصات و ویژگی هایی را باید داشته باشد؟ آیا انواع لوازم زنبورداری را می شناسید؟ آیا سایت معینی برای دانستن لیست قیمت انواع لوازم و لباس زنبورداری وجود داشته است؟
امروزه زنبورداران بسیاری در کشور مستعد ایران از نظر وجود شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع، فعالیت خود را در این حوزه به انجام رسانیده اند و نقشی مهم را در حفظ سلامت انسان های جامعه ایفا نموده اند.
اما خب همانطور که واضح است، در هر حرفه و صنعتی، افراد مشغول به کار نیازمند تأمین اقدامات اولیه جهت پرداختن به آن حرفه بوده اند و با تهیه یک سری از تجهیزات خوب و مناسب، می توانند در میزان موفقیت خود در آن حرفه، سهیم باشند.
این امر پیرامون صنعت زنبورداری که به طور مستقیم با تولید فرآورده هایی طبیعی و ناب از زنبورعسل، نقش در سلامت انسان ها داشته، باید با مجهز بودن به تجهیزاتی مناسب، به بهترین نحو ممکن صورت گرفته باشد، چرا که هیچ امری مهم تر از سلامت انسان ها نبوده است.
در صنعت زنبورداری، فرآورده ای چون عسل طبیعی از محبوبیت بیشتری برای مصرف کنندگان جامعه برخوردار بوده، که گفتنی است باید در بهترین و خالص ترین نوع خود تولید شده باشد و زنبورداران به شدت در قبال این مهم، مسئول بوده اند و باید به شکل خوبی، انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی را، روانه بازارهای فروش نمایند.
حال اگر شما از آن دسته زنبورداران تازه کار بوده اید، حتما نمی دانید که چه لوازم و تجهیزاتی در زنبورداری مهم بوده و اینکه چگونه می توان انواع این لوازم را در بهترین کیفیت خود و قیمت مناسبی، خریداری کرد؟ آیا عرضه کنندگان معتبر این لوازم را در کشور می شناسید که توانسته اند علاوه بر عرضه انواع لوازم زنبورداری، مشاورینی خوب در زمینه پرداختن به امر زنبورداری باشند؟

لباس زنبورداری

آشنایی با لباس و لوازم کار زنبورداری

همانطور که متوجه شدید، حرفه ی زنبورداری هم مانند سایر حرفه ها در صنایع گوناگون، نیازمند وجود تجهیزاتی جدید و مناسب جهت کار بوده تا با آسانتر نمودن یک سری از امور موجود، امر زنبورداری در بهترین شکل خود به وقوع بپیوندد و شاهد تولیدات هر چه بهتر و مطلوب تر این صنعت باشیم.
حتما هنگامی که نام زنبورداری را می شنوید، ناخودآگاه ذهنتان به سمت نیش زنبورها می رود و با خود می گویید که زنبورداران چگونه در برابر تعداد بیش از 30 تا 70 هزار انواع زنبورهای موجود در کندو عسل، خود را از نیش بی امان آنها مصون داشته و ادامه فعالیت برای آنان، امکان پذیر گردیده است؟
بله نیش زنبورهای مهاجم که ممکن است با هر عکس العمل مواجه شده توسط زنبورداران، شامل حال آنان گردد، امکان ادامه فعالیت را از زنبورداران گرفته و آنها نمی توانند به شکلی مطلبوب به ادامه کار خود بپردازند.
خب طبیعی است که در هر حرفه و فعالیتی مهم، تجهیز نمودن اعضای فعال در آن حرفه به لباس کار مخصوص، می تواند آنها را از آسیب هایی در محیط کاری، مصون دارد که صنعت زنبورداری هم، از این قاعده مستثنا نبوده است.
پس به نظر می رسد که اولین اقدام در تهیه لوازم زنبورداری، به خصوص زنبورداران تازه کار، تهیه یک لباس کار مناسب جهت این امر می باشد که توانسته با پوشش کامل تمامی نواحی بدن زنبورداران، آنان را از نیش زنبورهای مهاجم، در امان نگه دارد.
امروزه در فروشگاه های عرضه انواع لوازم زنبورداری، لباس زنبورداری به صورت سرهم و کلاه دار، از جنس پارچه با کیفیتی مطلوب و استاندارد، عرضه شده است که عمدتا همراه با یک کلاه توری و دستکش مخصوص به فروش رسیده است.
لازم به ذکر است که عمدتا رنک انتخاب شده برای لباس زنبورداران، رنگ های روشن مانند سفید بوده، چرا که گفتنی است زنبورها به رنگ هایی تیره و سیاه، عکس العمل مناسبی نداشته و احتمال عصبانی شدن آنها، زیاد می گردد.
علاوه بر لوازم فردی مورد استفاده در زنبورداری، لوازم و تجهیزات دیگری نیز برای زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته تا امور دیگر هم به نحوی آسان شکل بگیرد.
یکی از لوازم مهم زنبورداری، دستگاه دودی بوده که با قرار دادن مواد سوختنی در داخل این دستگاه، دودی از آن حاصل شده که به هیچ وجه مورد خوشایند زنبورهای موجود در یک کلنی نبوده، و زنبورداران می توانند به وسیله این دستگاه، منجر به ترک زنبورها از محل کلنی شده تا با راحتی هر چه تمام تر، اقداماتی از جمله بازدید کندو و یا برداشت عسل را صورت دهند.
از جمله دیگر لوازم مورد نیاز در زنبوردارِی، می تواند به لوازمی چون اهرم فلزی، کاردک مخصوص، تخته موم دوز، قفس ملکه و دستگاه استراکتور عسل نیز اشاره داشت که همگی با کیفیت و قیمتی مناسب، در فروشگاه های معتبر، عرضه شده اند.
امروزه شما می توانید از طریق سایت های معتبر اینترنتی نیز، ضمن مشاهده لیست قیمت انواع لوازم زنبورداری، به طور آنلاین نیز سفارش خرید خود را ثبت کنید.