آیا می دانید که کدام یک از انواع عسل های دارویی در استان لرستان تولید
گردیده است؟ آیا می دانید انواع عسل مرغوب لرستان، لیست قیمت مناسبی را
برای مصرف کنندگان عسلی اصل شامل می باشد؟
در کشور ایران، معدود تولیدکنندگان معتبری در حوزه انواع عسل طبیعی، اصل و شناسنامه دار وجود داشته و به جرئت می توان ادعا نمود که استان لرستان توانسته با میزان تولید 1500 تن عسل سالیانه و دارا بودن قریب به 2000 زنبوردار فعال در سطح استان، در تولید عسل مرغوب موجود در بازارهای فروش عسل، نقش فزاینده ای را دارا باشد.
امروزه در این استان، با توجه به پوشش گیاهی غنی و مستعدی که بر مراتع و کوهستان های آن حاکم می باشد، انواع عسل دارویی و درمانی گوناگونی چون عسل گون، عسل آویشن و عسل چندگیاه تولید و روانه بازارهای فروش گردیده است.
عسل گون، که یکی از پرفروش ترین انواع عسل های دارویی این استان بوده، توانسته خواص منحصربفردی را در درمانی بسیاری از بیماری ها دارا باشد و می توان آن را برای افراد دارای کم خونی مناسب دانسته اند.
عسل آویشن که عسلی با رنگ قرمز و طبعی گرم و خشک می باشد علاوه بر خواص عمومی عسل، شامل تقویت کنندگی دستگاه گوارش، تقویت حافظه و مغز، درمان دردهای شکمی و عفونت های عمومی بدن، می تواند یکی از بهترین عسل های تولیدی برای بیماران دیابتی باشد.
و عسل چندگیاه که ترکیبی از دو یا چند نوع عسل تولیدی در این استان بوده که توانسته خواص کاملی از انواع این عسل ها را دارا باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت مناسب و تضمینی انواع عسل لرستان، می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده، با مشاورین در این حوزه، در ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل باشید.