آیا می دانید که برای جلوگیری و یا از بین بردن انواع آفات و کنه های موجود در کندو عسل و زنبورهای عسل، از کدام نوع داروهای مخصوص استفاده می کنند؟ چگونه از لیست قیمت این محصولات آگاه شویم؟
آفرینش زنبورهای عسل به قدری مهم و شگفت انگیز بوده که امروزه با توجه به تولید انواع فرآورده های ناب و طبیعی توسط آنها، می توانیم شاهد خواص درمانی و تغذیه ای بی نظیری برای انسان ها باشیم.
اما خب می دانید که کندو عسل و خود زنبورها نیز همواره در معرض قرار گرفتن در شیوع انواع بیماری ها و آفاتی بوده اند که امروزه استفاده از برخی داروهای مخصوص آنها، توسط شرکت هایی معتبر تولید گردیده و در حال حاضر توسط عرضه کنندگان آنها به فروش می رسد.
آیا انواع داروهای زنبورعسل را می شناسید و از لیست قیمت خرید اینترنتی آنها آگاهی داشته اید؟

آشنایی با انواع داروهای زنبورعسل

برای از بین بردن انواع آلودگی ها، آفات و کنه های موجود کندوهای عسل، امروزه استفاده از انواع داروهای مخصوص به هر نوع کنه یا آفت وجود داشته است که در اینجا به معرفی برخی از آنها پرداخته شده است:
هایو کلین یا Hive clean یکی از مشهورترین داروهای زنبورعسل بوده که برای مبارزه با انگل خارجی واروا مورد استفاده قرار گرفته که گفتنی است بهترین زمان درمان این مشکل در کندوها و مصرف این دارو، در فصل بهار و ماه مرداد بوده است.
نئوکسی وت یا Neoxy vet که شامل ترکیباتی چون انواع ویتامین ها، نئوماسین، ریبوفلابین و نیاسین آمید بوده، جهت پیشگیری و درمان  بیماری لوک آمریکایی و لوک اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است و به صورت پودر محلول در آب، می باشد.
فستوکسین که در مجاورت هوا گاز سمی تولید نموده است جهت مبارزه با لارو پرانه موم خوار در کندوهای خالی مورد استفاده قرار می گیرد.
و بسیاری دیگر از انواع داروهای زنبورعسل که می توان به مواردی چون  اسید اگزالیک، آپیتول، آمیتراز و متیل بروماید و دیگر انواع داروها اشاره نمود که هر یک از آنها برای از میان بردن کنه ها و بیماری های موجود در زنبورعسل استفاده شده اند.
جهت آگاهی از نحوه استفاده انواع داروهای زنبورعسل و چگونگی تأثیر آنها و همچنین آگاهی از لیست قیمت این داروها، می توانید با مشاورین و کارشناسان در این زمینه، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.