امروزه انواع بهترین و خالص ترین گرده گل ایرانی، در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل استان همدان، توسط مراکز معتبر فروش، با قیمت خوبی به عرضه رسیده است.
امروزه نقش گیاهان دارویی در زندگی انسان ها، قابل چشم پوشی نبوده و با توجه به وجود تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی موجود در اغلب مناطق کشور ما، امروزه شاهد رونق بسیار زیادی در صنعت زنبورداری و تولید فرآورده های کاملا طبیعی زنبورعسل بوده ایم.
از جمله دیگر فرآورده های ناب زنبورعسل، می توان گرده گل را نام برد که با ترکیباتی خاص و منحصربفردی که داشته، توانسته خواص فوق العاده ی دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد و در مقابل از نقش مهمی نیز در کندو عسل برخوردار بوده است.
تمامی زنبورهای موجود در کندو عسل، به جز زنبور ملکه، از گرده گل تغذیه می کنند و این تنها زنبور ملکه بوده که ژل رویال را به عنوان غذای اصلی خود، می شناسد. وجود گرده گل در کندو عسل، علاوه بر نقش تغذیه ای مهمی که داشته، رابطه ی مستقیمی در میزان زهر تولید شده در زنبورهای کارگر نیز داشته است و همواره زنبورداران تلاش می کنند تا کلنی های خود را در مناطقی پررونق از گرده و شهد، مستقر نمایند.
حال با توجه به اینکه گرده گل، منبع بسیار خوبی از انواع مواد ویتامینی، مواد آلی، اسیدهای آمینه و به خصوص انواع پروتئین ها بوده، آیا می دانید که چگونه مصرف شده و چه خواصی را برای انسان ها داشته است؟

گرده گل ایرانی

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

همانطور که متوجه نقش مفید گرده گل در کندو عسل و همچنین ترکیبات بسیار مفید موجود در گرده گل شدید، باید گفت که امروزه زنبورداران پس از جمع آوری آن توسط تله گرده گیرهایی در مسیر ورود به کندو، پودر گرده گل را در بسته بندی های گوناگون روانه بازارهای فروش نموده اند.
گفتنی است که بهترین طریقه مصرف گرده گل، مخلوط پودر آن همراه با عسل طبیعی بوده که می تواند خواص منحصربفرد ذیل را داشته باشد:

  • بزرگی پروستات و مبتلا شدن به سرطان پروستات، به سبب کمبود ماده ی معدنی روی در بدن مردان مسن بوده و گفتنی است با توجه به آنکه گرده گل منبع بسیار خوبی از روی بوده، مصرف آن توانسته نقش موثری را در درمان بیماری های مربوط به پروستات داشته باشد.
  • وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در یک گرده گل خالص، مصرف این ماده را در تقویت سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای قرار داده که می تواند ارزش غذایی بالایی را هم داشته باشد.
  • مصرف گرده گل می تواند خواص مفید ضدسرطانی را هم دارا باشد.
  • گرده گل خالص، درمان کننده مشکلات مربوط به ناتوانی های جنسی و نازایی می باشد.

اما همواره مصرف کنندگان گرده گل باید توجه داشته باشند که مصرف یک گرده گل آلوده، خیلی بهتر از مصرف آن بوده و به همین سبب توصیه شده تا گرده گل خالص و مرغوب را از مراکز فروش معتبر بخواهید.
امروزه استان همدان، یکی از پایگاه های مهم در صنعت زنبورداری و تولید فرآورده ای چون عسل طبیعی بوده و از تعداد بیش از 200 هزار فروند کلنی زنبورعسل مدرن در این استان بهره برداری صورت گردیده است.
شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز معتبر فروش انواع محصولات ناب زنبورعسل ایرانی در استان همدان، که از پوشش گیاهی متنوعی هم برخوردار بوده، انواع گرده گل اصل و خالص را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.