آیا می دانید که قیمت انواع کندوهای عسل جدید چقدر می باشد؟ آیا کندوی چوبی بهتر است یا کندوی پلاستیکی؟ کدام سایت های اینترنتی را در حوزه معرفی انواع کندوهای جدید می شناسید؟
بدون شک یکی از لوازم و تجهیزاتی که برای امر پروش زنبورهای عسل حیاتی بوده است، یک کندوی عسل خوب می باشد که می تواند نقش فزاینده ای را در تولید هر چه بهتر و باکیفیت تر انواع فرآورده های تولیدی از زنبورهای عسل مانند عسل طبیعی، دارا باشد.
حال این سوال برای شما پیش می آید که با وجود اتمام استفاده از انواع کندوهای گلی و بومی، کدام یک از انواع کندوهای جدید می توانند مناسب ترین نوع کندو باشند؟

کندو عسل چوبی

انواع کندوهای جدید و مدرن

امروزه شاهد این امر بوده اید که شرکت هایی به تولید و ساخت انواع کندوهای جدید یا با نام دیگر کندوهای جعبه ای بوده اند که در دو نوع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی موجود هستند.
گفتنی است که امروزه به سبب قیمت بالای کندوهای پلاستیکی موجود در بازار، اکثر زنبوردارن از انواع کندوهای چوبی استفاده نموده اند که در بیشتر مواقع قیمت ارزانتر و از لحاظ وزنی، تقریبا اختلاف آنچنانی را با کندوهای پلاستیکی نداشته است.
به نظر می رسد که از لحاظ امر اقتصادی هم که شده، بیشتر زنبورداران تازه کار، از کندوهای چوبی بهره می برند اما خب نبایند منکر برخی از ویژگی های مثبت کندوهای پلاستیکی اعم از قابلیت شستشوی آنها، مقاومت بالا و در بعضی از مواقع، آسانی جابجایی و وزن سبک آنها شد.
اما به طور کلی نمی توان تمایزی با درصد برتری بیشتری برای استفاده از این دو کندو عسل جدید را ذکر نمود و می توان گفت که بستگی به میزان کارآیی شما از کندوهایتان داشته است و تا از هر کدام از این کندوها استفاده نکنید و از آنها بهره نبرید، نمی توان گفت که استفاده از کدام نوع کندو مناسب تر است و تشخیص دهنده خود شما هستید.
لازم به ذکر است که انواع کندوهای چوبی که طبق سفارشات صورت گرفته توسط مشتریان ساخته می شوند، عمدتا از انواع چوب های نراد روسی و چوبهای سفید می باشند که می توانند چیزی بین 10 تا 12 سال کارآیی لازم را دارا باشند.
برای آگاهی قیمت انواع کندوهای چوبی و حتی پلاستیکی، می توانید با کارشناسان و مشاورین در سراسر کشور، ارتباط به صورت ایمیل یا تلفن داشته باشید و یا اینکه از طریق سایت هایی معتبر ضمن مشاهده انواع کندوهای تولید شده و وِیژگی آنها، اقدام نمایید.