مصرف ژل رویال، برای کدام بیماری ها مفید است؟ آیا می دانید که ژل رویال عالی و باکیفیت در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، چه قیمتی را داشته است؟
امروزه نمی توان از نقش درمانی محصولات گیاهی برای انسان ها، سخنی به میان نیاورد و به طور جد می توان ادعا داشت که در این بین، فرآورده های گیاهی و خالص زنبورعسل، نقشی فزاینده داشته اند.
یکی از فرآورده های گیاهی زنبورعسل، ژل رویال با نام دیگر شاه انگبین بوده که علاوه بر نقش تغذیه ای مفیدی که در کندو عسل داشته، توانسته خواصی را از خود آشکار سازد که آن را در درمان بسیاری از بیماری ها برای انسان ها هم، از ارزشمندی بالایی برخوردار نموده است.
ژل رویال مایعی سفید رنگ و ژلاتینی تولید شده در کندو عسل، توسط زنبورهای کارگر و جوان در یک کلنی پرجمعیت بوده که لاروها تا 4 روز اول حیات خود و زنبور ملکه تا پایان عمر 5 الی 7 ساله خود، از این ماده ارزشمند، تغذیه نموده اند. ترشح ژل رویال تا سن 12 روزگی زنبورهای کارگر صورت می گیرد و از آن پس دوباره زنبورهای جوان تر این وظیفه را بر دوش خواهند کشید.
حال همانطور که متوجه نقش مفید ژل رویال در کندو عسل شدید، آیا می دانید که چه ترکیباتی در ژل رویال، سبب شده تا مصرف این ماده در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات، موثر باشد؟ ژل رویال چگونه به بازار عرضه شده و مصرف می گردد؟

ژل رویال ایران

مصرف ژل رویال و درمان بیماری ها

قبل از آنکه به ترکیبات ژل رویال و خواص آنها بپردازیم، باید اشاره داشت که زنبورداران، ژل رویال را به صورت پودر خالص و یا گاها همراه با عسل طبیعی به بازار عرضه نموده اند. البته در برخی از بازارهای فروش، قرص و کپسول ژل رویال نیز به عرضه رسیده که خب خواص مفیدی را داشته اند.
یک ژل رویال ماده ای با شرایط نگهداری خاصی بوده که عمدتا در فروشگاه های محصولات زنبورعسل، در فریزر نگهداری شده تا خواص و ترکیبات خود را از دست نداده و فاسد نگردد.
از جمله ترکیبات و خواص موجود در ژل رویال، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • ژل رویال ماده ای سرشار از کلاژن بوده که می تواند در جوانسازی پوست و درمان مشکلات و التهابات پوستی مفید واقع گردد که به همین سبب از آن در ساخت انواع کرم ها و لوازم آرایشی و بهداشتی، استفاده شده است.
  • ژل رویال دارای اسیدهای آمینه چون آرژین بوده که می تواند اثرات مثبت دارویی و درمانی را برای مشکلات نازایی و ناباروی داشته باشد. البته شایان ذکر که اگر این مشکلات، ناشی از کمبود تعداد اسپرم و کم کاری تخمدان زنان باشد.
  • ژل رویال حاوی ماده ای به نام استیل کولین بوده، که خب مصرف آن توانسته در درمان مشکلات عصبی و پیشگیری از آلزایمر، مفید باشد.
  • ماده ای به نام HAD10، خاصیت مناسب ضدسرطانی را به ترکیبات ژل رویال، داده است.
  • از جمله دیگر ترکیبات مهم موجود در ژل رویال، می توان به انواع مود معدنی و ویتامینی اشاره کرد که خب توانسته خواصی مفید را در درمان مشکلات قلبی و کم خونی داشته باشد.

در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، ژل رویال عالی و باکیفیت، عمدتا از قیمت بالایی برخوردار بوده، اما شما می توانید با شناخت مراکز معتبر در این زمینه، خریدی تضمینی و با قیمت مناسب تری را صورت دهید. شایان ذکر که حتما هنگام خرید ژل رویال توجه داشته باشید که ژل رویال عرضه شده، در فریزر نگهداری گردیده باشد.