آیا قیمت نرخ عسل طبیعی با طعم و رنگ آن در ارتباط است؟ ذائقه خانواده ها در تهران که اشلی از کل اقوام ایرانی می باشند در این باره چه می گوید و کدام نوع را می پسندد؟
انواع عسل طبیعی موجود در فروشگاه های تهران دارای عطر و طعم مخصوص به خود هستند و این موضوع ارتباط مستقیمی با گیاهی دارد که زنبور از آن تغذیه کرده است.
متاسفانه وجود عسل های مصنوعی و تغذیه ای با قیمت غیرواقعی، بصورت گسترده در بازار سبب شده است تا مصرف کنندگان نتوانند طعم عسل اصل و ارگانیک را تشخیص دهند و از میل نمودن آن لذت ببرند.

سایت عسل ایران
می تواند شما را از نرخ قیمت روز انواع عسل های طبیعی چهل گیاه یا تک گل در بازار تهران آگاه نماید، لذا می توانید مشاوره های لازم را جهت خرید بهترین نوع عسل و خواص درمانی آن ها دریافت نمایید.

شما کدام طعم از انواع عسل های طبیعی و معطر درمانی را می پسندید؟

عسل اقاقیا، عسل بهارنارنج و عسل گشنیز از جمله عسلهای طعم دار هستند که عموم مردم می پسندند.
عسل گون، عسل یونجه و عسل چندگیاه عموما دارای طعم ملایمی هستند.
گاهی اوقات عسلها، دارای عطر و طعم خوبی نیستند و بهتر است بگوییم بدمزه هستند که نمونه بارز آنها عسل شاه بلوط است اما این موضوع نباید سبب شود تا از خواص دارویی و درمانی آنها صرف نظر کنیم.
عسل قنقال، عسل شاه بلوط و عسل سیاه دانه از جمله عسلهایی هستند که از نظر دارویی و خواص بسیار سودمند و مفید هستند اما بسیاری از مردم طعم آنها را دوست ندارند.
عسل شوید و عسل جعفری نیز از انواع عسل های بسیار معطر می باشند که گاهی اوقات به مذاق مصرف کننده بسیار خوشایند می آیند و برخی نیز به کلی از آنها رویگردان هستند.

رابطه نرخ قیمت عسل با طعم آن

همانطور که در سطور بالا ذکر شد، عسل ها دارای طعم های مختلفی هستند و نوع گل هایی که از آن گرده و شهد برداشت شده در این طعم و عطر طبیعی تاثیرگذار است، لذا نرخ قیمت هر کدام نیز مسلما با نوع خواص و طعم هر کدام رابطه مستقیمی دارد.
مثلا عسل های تک گل مانند اقاقیا، گشنیز و بهارنارنج که طعم و خواص بسیار خوبی دارند و اکثریت مردم آن ها را می پسندند، دارای قیمت بالاتری در بازار تهران می باشند.