امروزه فروشگاه های معتبر فروش انواع لوازم و وسایل ضروری برای زنبورداری، قیمت مناسبی را برای این محصولات در نظر گرفته اند که می تواند صرفه ی اقتصادی خوبی را برای زنبورداران داشته باشد.
امروزه بدون شک یکی از مشاغل پررونق در اکثر مناطق معتدل آب و هوایی کشور، امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل بوده که یکی از ارزشمندترین مشاغل دنیا لقب داشته، چرا که هدفی جز ارتقای سطح سلامت افراد جامعه نداشته است.
در حال حاضر شاید از نگرانی ها و دغدغه هایی که در میان زنبورداران در استان هایی که از رونق کمتری در صنعت زنبورداری برخوردار بوده اند، چگونگی تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای زنبورداری بوده که گاها رفتن به مراکز فروشگاهی دور از دسترس حتی در دیگر استان ها، نمی تواند صرفه ای اقتصادی برای زنبورداران به همراه داشته باشد.
حال امروزه خوشبختانه با وجود نمایندگی های معتبر فروش انواع لوازم زنبورداری که امکان خرید به شیوه اینترنتی را نیز برای همگان برقرار نموده اند، می توانیم شاهد خریدی آسان از این لوازم باشیم که البته با قیمت مناسبی که داشته اند، اقتصادی ترین روش خرید نیز نام گرفته اند.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه لوازمی برای زنبورداری اهمیت داشته و چه کاربردی را در این حرفه دارد؟

وسایل زنبورداری

وسایل مهم زنبورداری

در درجه اول حتما هنگامی که نام صنعت زنبورداری و پرداختن به این حرفه را می شنوید، نگران نیش بی امان زنبورهای مهاجم بوده اید که با توجه به تعداد فراوان آنها در کلنی های زنبورعسل، نیاز به یک لباس مخصوص برای این امر، احساس گردیده است.
در حال حاضر لباس کار مخصوص زنبورداری با پوشش تمامی نواحی بدن، مانع از نیش خوردن زنبورداران هنگام فعالیت بر سر کندوها شده که عمدتا از جنس پارچه و به رنگ سفید می باشند.
اهرم فلزی از دیگر لوازم مهم در این حرفه بوده که برای باز نمودن درب کندوها، نطافت کندوها و دیگر موارد مورد استفاده قرار گرفته است.
دستگاه دودی که با بوی ناخوشایند حاصل از سوختن مواد سوختنی در داخل خود، مانع از تجمع زنبورها بر سر کندوها شده و در نتبجه زنبوردارانی که حتی از لباس کار استفاده نمی کنند؛ از نیش زنبورها مصون بوده و یا اینکه کمتر نیش می خورند.
دستگاه استراکتور عسل هم که جهت برداشت عسل مورد استفاده قرار می گیرد، در دو نوع دستی و برقی موجود بوده که در بیشتر مواقع نوع دستی آن به سبب قیمت ارزانتری که داشته، می تواند کارآیی بهتری را برای زنبورداران داشته باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع لوازم زنبورداری وچگونگی خرید این لوازم از سایت های معتبر اینترنتی، می توانید با مشاورین در این حوزه ارتباط داشته باشید.