آیا می دانید که چه عاملی در تعیین قیمت کلنی زنبورعسل، تأثیرگذار بوده و بهترین زمان خرید کلنی زنبورعسل، چه فصلی از سال می باشد؟ قیمت مناسب کلنی زنبورعسل چه نرخی داشته است؟
کلنی زنبورعسل هم محل زندگی بیش از هزاران هزار نوع انواع زنبورهای کارگر، زنبورهای نر و یک عدد زنبور ملکه بوده که به صورت یک اجتماع به زندگی و تقسیم وظایف در آن پرداخته اند و فعالیت شبانه روزی زنبورهای کارگر یا ماده برای تأمین تغذیه ی زنبورهای نوزاد و به خصوص زنبور ملکه، بسیار شگفت انگیز بوده است.
گفتنی است که زنبورداران در اکثر نقاط کشور، دارای انواع کلنی های فعال زنبورعسل هستند و هنگامی که در یک منطقه ی دیگر، شاهد وجود گیاهانی پرشهد و پرخاصیت بوده، اقدام به بردن کلنی های خود به آنجا می نمایند تا شاهد تولید هر چه بهتر و بیشتر از محصولات ناب زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی باشند.

بهترین زمان خرید کلنی زنبورعسل

شایان ذکر است که یک کلنی زنبورعسل در اوایل فصل بهار، از قوی ترین کلنی های زنبورعسل بوده، چرا که با گذراندن فصل سرما و زمستان؛ با مشاهده تنوع زیاد در پوشش گیاهی فصل بهار، عطش بیشتری در زنبورهای کارگر برای جمع آوری شهد گل های گیاهان مفید دارویی دیده شده است.
قیمت یک کلنی زنبورعسل را، سن زنبور ملکه آن تعیین می کند و همواره زنبورداران به دنبال خرید یک کلنی با زنبور ملکه جوان تر بوده اند و عملا کلنی زنبورعسلی که زنبور ملکه نداشته باشد، یک کلنی فعال زنبورعسل نبوده است.
شما می توانید با شناخت مراکز معتبر فروش انواع کلنی های فعال زنبورعسل که سن خوبی از زنبور ملکه را داشته اند، خرید با قیمت مناسبی از انواع کلنی های زنبور عسل صورت دهید.
در پایان ذکر این نکته ضروری بوده که وجود یک کلنی فعال و قوی از زنبورعسل، تولید فرآورده های ناب زنبورعسل که نقش عمده ی تغذیه ای و به خصوص درمانی را برای انسان ها داشته اند، از کیفیت بالاتر و مطلوب تری برخوردار می نماید.