آیا می دانید که انواع کندو عسل مدرن و جدید، چه مشخصات و ویژگی هایی داشته اند؟ چگونه می توان از قیمت فروش این کندوها در بازارهای ایران آگاه شد؟
کندو عسل های مدرن و جدید، سبب رونق بسیار خوبی در صنعت زنبورداری امروزی گردیده اند و زنبورداران با بهره گیری از این کندوها، برخی از امور پیچیده و سخت بهره برداری از کندوهای بومی را از میان برده اند.
گفتنی است که نقش یک کندو عسل خوب و سازگار با شرایط آب و هوایی یک مرکز زنبورداری، از نقش مهمی در تولیدات سالم تر و حتی بیشتر انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی برخوردار بوده و امروزه خوشبختانه وجود کندوهای مدرن، سبب شده تا شاهد میزان تولیدات خوبی از انواع فرآورده های زنبورعسل بوده ایم.
در کشور ما، تقریبا تمامی تولیدکنندگان معتبر عسل و زنبورداری ها، از انواع کندوهای مدرن و یا جعبه ای، بهره برداری نموده اند و در کنار این کندوها، میزان درصد کمی هم از کندوهای بومی بهره برداری داشته اند که گفتنی است به طور عمده از جنس گل، سفال و یا حلب می باشند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که در استان همدان، تقریبا تمامی زنبورداری ها، فقط از کندوهای مدرن بهره برداری می کنند و از کندوهای بومی استفاده نمی نمایند. حال آیا می دانید که انواع کندوهای مدرن و جدید، چه مشخصاتی داشته و چگونه می توان بهترین نوع آن را با قیمت خوبی خریداری کرد؟

کندو عسل جدید

کندوهای عسل جدید

بله همانطور که متوجه شدید، امروزه وجود کندوهای مدرن در زنبورداری های دنیا و به خصوص در کشور ما، منجر به رونق خوبی در این صنعت ارزشمند گردیده است و همواره زنبورداران در زمینه تهیه یک کندو عسل مناسب و سازگار با شرایط محیطی، از نگرانی های جدی برخوردار بوده اند.
امروزه انواع کندوهای مدرن در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی ساخته شده اند و در این میان، کندوهای چوبی سالهاست که مورد استفاده زنبورداران قرار گرفته و کندوهای پلاستیکی، به تازگی پا به عرصه زنبورداری گذاشته اند.
کندوهای مدرن داری یک شاخصه مهم بوده و آن هم سبکی وزن و امکان متحرک بودن آنها می باشد که خب این امر توانسته کمک شایانی را به نگهداری آسان این کندوها و کنترل و بازدید آنها، نموده باشد.
باید بدانید که کندوهای چوبی عمدتا از چوب درختان جنگلی و در کشور ما از چوب درخت تبریزی، و کندوهای پلاستیکی از دو جداره پلاستیک و یک جداره فوم ساخته شده اند که همانطور که بیان شد، اگر چه این کندوها در تعداد طبقات گوناگون ساخته شده اند، اما از سبکی وزن برخوردار می باشند.
کندوهای جعبه ای و جدید، در دو نوع کف باز و کف بسته هم تولید می گردند که گفتنی است استفاده از سیستم کف باز، در بسیاری از کشورها صورت گرفته و می تواند نتایج خوبی را در بهره برداری از این کندوها داشته باشد.
شایان ذکر که عمدتا کندوهای پلاستیکی، از مقاومت بیشتری در برابر عواملی چون حرارت و به خصوص هجوم حشرات موذی چون موریانه، برخوردار بوده اند، اما خب استفاده از مواد کاملا طبیعی در ساخت کندوهای چوبی و حتی قیمت ارزانتر آنها، هنوز هم سبب شده تا این کندوها را مناسب ترین نوع کندوهای جدید بشناسند.
در حال حاضر تمامی زنبورداران می توانند با در ارتباط بودن با کارشناسان معتبر فروش اونواع کندو عسل مدرن در کشور، ضمن مشاوره جهت انتخاب مناسب ترین کندو، می توانید خریدی آگاهانه را دارا باشید.