مصرف انواع عسل گون و عسل آویشن چه خواص دارویی مفیدی را دارا بوده است؟
آیا می دانید که انواع عسل لرستان به سبب قیمت مناسب، در بازارهای فروش
عسل، خواهان بیشتری را دارد؟
عسل مملو از انواع مواد معدنی، ویتامین ها، کربوهیدرات ها و کالری مناسب می باشد و از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده آن، قندهای ساده مونوساکاریدی مانند ساکارز، گلوکز و فروکتوز بوده که بیش از 70 درصد آن را شامل شده اند و این ماده را به یکی از انرژی بخش ترین مواد غذایی موجود، تبدیل نموده اند.
شایان ذکر است که یک عسل طبیعی و خالص، که زنبورهای عسل نقش عمده ای در تولید آنها داشته، می تواند این ترکیبات بی نظیر را دارا باشد و در مقابل خواص منحصربفرد دارویی و تغذیه ای را به همراه داشته است.
یکی از استان هایی که در کشور، دارای تولیدکنندگان معتبری در حوزه عسل طبیعی بوده، استان لرستان می باشد که توانسته در این صنعت بسیار مهم، رتبه اول را در درصد مرغوبیت عسل تولیدی داشته باشد.
در حال حاضر انواع پرفروش ترین عسل های تولیدی در این استان، عسل گون و عسل آویشن بوده اند که دارای خواص درمانی فوق العاده ای هستند.

خواص عسل گون و آویشن
عسل گون، یکی از انواع عسل های دارویی بوده که مصرف آن به خصوص در صبحانه می تواند علاوه بر انرژی و نشاط بخشیدن، دارای خاصیت بسیار بالای خونسازی نیز باشد و برای بیماران دارای کم خونی بسیار زیاد موثر بوده است. از جمله خواص دیگر آن می توان به تقویت سیستم عصبی، ضدالتهاب مثانه و پروستات و مفید برای ناراحتی های کلیوی اشاره نمود.
عشل آویشن، یکی دیگر از انواع عسل های دارویی می باشد که دارای طبع گرم و خشکی بوده و می تواند ویتامین هایی چون A و E را دارا باشد. عسل آویشن علاوه بر خواص عمومی، می تواند خواصی چون ضدتشنج و ضدصرع، مناسب برای تنگی نفس، بهبود دردهای مفصلی و دردهای ناشی از قاعدگی را دارا باشد.
برای آگاهی از قیمت مناسب انواع عسل تولیدی در استان لرستان، می توانید با کارشناسان از طریق راه های ارتباطی داده شده در تماس باشید.