آیا می دانید که عسل چندگیاه خالص، می تواند چه خواص درمانی را دارا باشد؟ چگونه می توان در بازارهای خرید و فروش انواع عسل طبیعی در همدان، عسل چندگیاه خالص را با قیمت خوبی خریداری نمود؟
امروزه در کشور ما، تولیدکنندگان معتبری از انواع عسل طبیعی در استان هایی پراستعداد از لحاظ وجود پوشش گیاهی متنوع و طبیعتی مملو از انواع گیاهان پرشهد، توانسته اند انواع عسل های طبیعی و کاملا ارگانیک را تولید و به بازارهای داخلی و حتی خارجی، صادراتی را صورت داده باشند.
اما آیا می دانید که یکی از پایگاه های مهم تولید انواع مرغوبترین و خالص ترین عسل موجود در بازارهای کشور، استان همدان می باشد؟آیا می دانید که کدام یک از انواع عسل در این استان تولید شده است؟

عسل خالص همدان

همانطور که متوجه شدید، کشور ایران دارای مناطقی با استعداد مناسب در زمینه وجود انواع گیاهان دارویی می باشد که یکی از این مناطق را، می توان استان همدان نامید که امروزه توانسته نامی را در صنعت تولید عسل و انواع دیگر فرآورده های تولیدی توسط زنبورعسل، مانند ژل رویال و گرده گل، داشته باشد.
لازم به ذکر است که در استان همدان، تعداد زنبورداران به چیزی نزدیک به 3 هزار نفر می رسد که توانسته اند سالیانه میزان 2000 تن انواع عسل طبیعی و اصل را تولید نمایند که گفتنی است این استان، توانسته نزدیک به 10 درصد از انواع عسل موجود در بازارهای کشور را، تولید نماید.
خوشبختانه امروزه شاهد فعالیت زنبورداران فعال در این استان بوده ایم که توانسته اند با انواع کندوهای مدرن و جدید که عمدتا کندوهای چوبی بوده اند، امر مهم زنبورداری را گسترش دهند و جالب است بدانید که در این استان، امروزه از کندوهای بومی، هیچ استفاده ای نشده است.
حال آیا می دانید که یکی از بهترین و پرخاصیت ترین انواع عسل تولید شده در هر منطقه که می تواند خواص ترکیبی از انواع عسل های طبیعی را دارا باشد، عسل چهل گیاه یا همان چندگیاه بوده است؟

عسل چندگیاه

عسل چندگیاه طبیعی

حتما می دانید که مناطق کوهستانی و طبیعت بکر هر استانی که دارای تولیدکنندگانی معتبر در حوزه انواع عسل طبیعی می باشد، بدون شک دارای تنوع بسیاری پیرامون وجود انواع گونه های مختلف گیاهی بوده است و اگر گیاهی در منطقه دیگر شناخته شده باشد، عمدتا شاهد جابجایی کندوها و کلنی های زنبورعسل، به آن مناطق بوده ایم.
اگر بخواهیم به طور کلی از انواع مشهورترین عسل های تولید شده در بیشتر استان های کشور، به خصوص استان همدان، مواردی را ذکر نماییم، می توان به عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل زرشک و دیگر انواع عسل های گیاهی اشاره داشت.
عسل چندگیاه طبیعی، همانطور که از نامش پیداست، می تواند ترکیبی از شهد دو یا چند گل انواع گیاهان باشد که به جرئت می توان گفت، عسل تهیه شده، ترکیبی از دو یا چند عسل طبیعی را با خود به همراه داشته و می تواند خواص منحصربفردتری را دارا باشد.
همانطور که می دانید، همواره عسل طبیعی در سفره خانواده های ایرانی وجود داشته و توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش هم، مصرف روزانه یک تا دو قاشق چایخوری از انواع عسل طبیعی می باشد.
حال بنظر شما، یک عسل چندگیاه طبیعی، می تواند چه خواص دارویی و درمانی را دارا باشد؟
گفتنی است که عمدتا رنگ عسل چندگیاه، در مناطق و فصول مختلفی از سال، متفاوت بوده و به طور کلی می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • کاهش دهنده دردهای استخوانی و مفصلی و تقویت وضعیت عمومی بدن.
  • نرم کننده سینه و درمان تب، آنفلونزا و سردردهای شدید.
  • مفید برای گرفتگی عروق و کاهش دهنده نفخ معده.
  • کاهش دهنده فشار خون و تصفیه خون و کبد.

و بسیاری دیگر از خواص مفید درمانی که می توان برای مصرف عسل چندگیاه طبیعی، نام برد.
لازم به ذکر است که با توجه به اینکه امکان خرید انواع عسل تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش عسل وجود داشته، شما می توانید با کارشناسان نمایندگی های معتبر فروش انواع عسل اصل همدان، عسلی ناب و درجه یک را با قیمت مناسبی، تهیه نمایید.