خوشبختانه امروزه با توجه به اهمیت مصرف انواع عسل درمانی باکیفیت و خالص، مراکز خرید معتبر در بازارهای سراسر کشور، قیمت خوبی را برای آنها عرضه نموده تا تمامی افراد، از مصرف کنندگان عسل باشند.
همواره انسان های زیادی در جامعه، به فکر راه حل های گیاهی برای درمان امراض و مشکلات خود بوده و عده ای دیگر، به فکر یک تغذیه ی سالم در برنامه روزانه خود می باشند. آیا می دانید که عسل طبیعی می تواند بهترین داروی گیاهی در دنیای امروزی باشد، البته به شرط آنکه از مراکز معتبر خریداری گردد؟
خوشبختانه استعداد بسیار ویژه در اکثر مناطق کشور، نیاز بازارهای سراسر کشور به انواع عسل های دارویی و درمانی را تأمین نموده و امروزه فروشگاه های معتبر و مجوزدار در کشور، انواع مرغوبترین و بهترین عسل درمانی را به عرضه رسانیده اند.
اگر بخواهیم از جمله تولیدکنندگان و پایگاه های مهم تولید عسل در کشور مواردی را نام ببریم، می توانیم به همدان، کردستان، اردبیل و لرستان اشاره ای داشته باشیم که توانسته اند انواع عسل درمانی و شناسنامه دار تست شده در آزمایشگاه های کنترل کیفی را تولید و به بازار صادرات کنند.
در حال حاضر شاید کمتر افرادی وجود داشته اند که با خواص همه انواع گونه هایی از عسل طبیعی آشنایی داشته باشند و بنظر می رسد که اگر با خواص آنها آشنا شوند، خب طبیعی است که می توانیم ارتقای سطح سلامت جامعه را نیز شاهد باشیم.

عسل درمانی

آشنایی با انواع عسل درمانی

در بیشتر مناطق کشور ما که عمدتا برداشت عسل در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت گرفته، زنبورعسل از شهد یک گیاه غالب در آن منطقه، اقدام به تولید عسل نموده که نام این عسل، همان عسل تک گل و یا دارویی نام داشته و مصرف آن می تواند خواص منحصربفرد شهد گل های همان گیاه دارویی را به همراه داشته باشد.
در مناطق گوناگونی از کشور، انواع عسل های درمانی ذیل برداشت گردیده و می توانند خواص درمانی مفیدی را دارا باشند:
عسل گون: یکی از گونه های مفید عسل دارویی، با رنگ روشن و زرد بوده که تقریبا در تمامی مناطق کشور برداشت گردیده و مصرف آن می تواند خواص عمومی یک عسل طبیعی را دارا باشد و از همه مهمتر، مصرف آن به بیماران دارای کم خونی توصیه جدی شده است.
عسل کنار: عسل کنار یا عسل سدر هم یکی از گونه های عسل طبیعی تولید شده در بیشتر مناطق جنوبی کشور می باشد که مهم ترین خاصیت درمانی مصرف مرغوبترین نوع آن، درمان ناتوانی های جنسی می باشد.
عسل آویشن: عسلی سرشار از انواع ویتامین های A و E بوده که مصرف خالص ترین نوع آن می تواند در درمان دردهای دوران قاعدگی و از همه مهمتر برای افراد دیابتی مفید باشد، چرا که از درصد ساکارز خوبی برخوردار بوده است.
از جمله دیگر انواع عسل های درمانی که در بیشتر مراکز فروش معتبر در کشور عرضه گردیده اند، می توان به عسل گشنیز، عسل بابونه، عسل زرشک، عسل عناب، عسل مرکبات، عسل بهارنارنج، عسل شوید و گونه های مختلف دیگری از عسل طبیعی که همگی با توجه به استعداد خوب اکثر مناطق کشور، تولید و برداشت گردیده اند.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل درمانی در بازار، می توانید با مشاورین و کارشناسان در مراکز فروش معتبر، ارتباطی مستقیم داشته باشید.