آیا از خواص بره موم چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید که انواع بره موم و فرآوره های خالص و گیاهی آن در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل ایران، از چه نرخ قیمتی برخوردار می باشند؟
حتما می دانید که نقش موم در کندو عسل چیست و نام موم را شنیده اید. آیا می دانید که بره موم، یکی از انواع موم های سیاه زنبورعسل می باشد که نقش بسیار مهمتری را در کندو عسل داشته و از طرفی، به عنوان یک داروی گیاهی، از خواص مفیدی برای انسان ها برخوردار بوده است؟
بره موم ماده ای صمغی شکل، تولید شده توسط زنبورهای کارگر از شیره و صمغ گیاهان و درختان بوده که ترکیباتی با خواص منحصربفرد ضدآلودگی و ضدباکتریایی را دارا می باشد و جالب است بدانید که به عنوان یک ماده ضدسرطانی، خواص دارویی و درمانی فوق العاده ای را برای انسان ها داشته است.
خاصیت ضدباکتریایی و ضدآلودگی بره موم در کندو عسل، سبب شده تا این ماده، نقش مهمی را در جلوگیری از شیوع بیماری ها و آلودگی ها به داخل کندو عسل داشته باشد و علاوه بر آن، از دو نقش مهم دیگر نیز در کندو عسل برخوردار می باشد:

  1. ترمیم شکستگی های موجود در کندو عسل.
  2. تنگ نمودن سوراخ ها و دریچه های پرواز در فصل زمستان.

خب تمامی این موارد، می تواند به نوعی تأثیرگذار در سلامت دیگر فرآورده ی زنبورعسل، یعنی عسل طبیعی باشد و اینکه با عدم شیوع بیماری به داخل کندو و میان زنبورها، سلامت این فرآورده، تمضیمن شده می باشد.
اما آیا می دانید که امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، بره موم را چگونه عرضه کرده و مصرف آن، چه خواصی را برای انسان ها داشته است؟

بره موم اصل

بره موم زنبورعسل و خواص آن

همانطور که متوجه نقش بسیار مهم بره موم در کندو عسل شدید، باید بدانید که خواصی چون، آنتی اکسیدانی، ضدباکتریایی و ضدعفونی کنندگی بره موم، مصرف این ماده را در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های شایع میان انسان ها، ارزشمند قرار داده و همواره افراد به دنبال تهیه خالص ترین نوع بره موم در بازار می باشند.
نکته ی مهمی که پیرامون بره موم وجود داشته، این است که همواره توصیه شده تا بره موم اصل را از مراکز فروشی تهیه کنید که علاوه بر معتبر بودن، دارای فروشندگانی باشند که یا خودشان زنبوردار بوده و یا با زنبورداری های معتبر، در ارتباط مستقیم می باشند.
زیرا دیده شده که در برخی از بازارها، انواع بره موم وارداتی و همراه با ناخالصی، عرضه شده و یا اینکه علاوه بر کیفیت پایین، گاهی اوقات از افزایش قیمت بالایی هم برخوردار بوده است.
گفتنی است که اولا، همواره توصیه شده تا بره موم اصل، از مراکز معتبر خریداری گردد و ثانیا اینکه، مصرف بره موم همراه با عسل طبیعی به عنوان یک ماده خوراکی، می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • کاهش کلسترول و چربی خون.
  • جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و ریزش مو.
  • درمان آفت دهان.
  • پیشگیری از سرطان به خصوص سرطان دستگاه گوارش.
  • درمان مشکلات کبدی.

اما همواره به یاد داشته باشید که با توجه به خواص بره موم، امروزه برای آنکه این ماده از مواد موثره ی بیشتری برخوردار باشد، آن را به صورت پودر و عصاره به بازار عرضه داشته اند، چرا که مصرف بره موم خام، نمی تواند مراحل هضم خوبی را در بدن انسان ها داشته باشد.
شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان و مشاورین باتجربه در زمینه فروش محصولات زنبورعسل، ضمن آگاهی از قیمت انواع بره موم در بازار، خریدی آگاهانه و تضمینی از بره موم خالص و اصل را داشته باشید.