قیمت هر کیلو عسل طبیعی چقدر است و بر چه اساسی این نرخ ها تعیین می گردد؟ عسل چند گیاه جنوب چیست و چه خواصی دارد؟
عسل محصول تولید شده از زنبورعسل کارگر است و بر اساس پروسه ای که در نهاد و غریزه او گذاشته است عمل می کند، بنابراین می توان گفت که عسل طبیعی بدون دخالت انسان، یک هدیه الهی و شفا بخش است.


خواص و ویژگی های انواع عسل طبیعی

زنبور ها عسل را از طریق جمع آوری شهد و گرده گل های موجود در طبیعت جمع آوری می کنند بنابراین پرواضح است که خواص درمانی و ویژگی های ظاهری نظیر رنگ، طعم، عطر و میزان گرانوی و رطوبت آن بستگی زیادی به نوع گیاه و محل رویش آن دارد.
به طور کلی دو نوع عسل طبیعی توسط زنبورعسل تولید می شود:

  • عسل تک گل که بیش از 70 درصد آن عسل باید از گرده و شهد یک گونه گیاه تشکیل شده باشد.
  • عسل چند گیاه که نتیجه جمع آوری شهد چند گیاه متفاوت در منطقه است که در اصطلاح عسل چهل گیاه نیز نامیده می شود.


عسل چند گیاه طبیعی جنوب

یکی از بهترین انواع عسل های چند گیاه ایران، در جنوب و دشت های گونه های گیاهی غنی در نواحی جنوب کشور می باشد که رنگی روشن و گرانروی بالایی دارد.
از مهمترین خواص این نوع عسل درمانی می توان به بهبود بیماری پارکینسون یا همان رعشه و اعصاب را نام برد که از بیماری های شایع در منطقه می باشد.


قیمت هر کیلو عسل طبیعی چقدر است؟

عسل خوب طبیعی اگر واقعا اصل و مرغوب باشد بسیار ارزشمند است و می تواند بیماری های زیادی را درمان کند به شرطی که با خواص گیاهان برای هر درد آشنایی داشته باشید.
سایت های مختلف و فروشگاه های معتبر در هر شهر قیمت هر کیلو عسل طبیعی و اصل را بنابر نوع عسل و منطقه، از کیلویی 25 تا 120 هزار تومان قیمت گذاری می کنند.
ولی به زودی قرار است بر اساس مصوبه ای از طرف هیئت انجمن عسل ایران به تصویب برسد که قیمت هر کیلو عسل طبیعی از هر نوع که باشد بیش از 60 هزار تومان فروخته نشود.