یکی از بهترین فرآورده های زنبورعسل، ژل رویال بوده که امروزه با توجه به فواید بی نظیری که داشته، در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، با قمیت مناسبی در اشکال گوناگون به فروش می رسد.
ژل رویال یا ژل سلطنتی رویال، از جمله فرآورده های مفید تولید شده توسط غده های مغزی زنبورهای کارگر بوده که به هیچ وجه نمی توان از نقش فزاینده ی این ماده ارزشمند چه در کندو عسل و چه برای انسان ها، چشم پوشی نمود.

ژل رویال در کندو عسل

ژل رویال که مایعی زرد رنگ و ژلاتینی و سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری بوده، در تغذیه و رشد و نمو لاروها و زنبورهای نوزاد نقش بسزایی داشته و گفتنی است که لاروها تا 4 روز اول حیاتشان از این ماده مفید، تغذیه می کنند.
شایان ذکر است که ژل رویال از جمله اصلی ترین منابع تغذیه ای برای زنبور ملکه بوده که طول عمر، بارور شدن و زیبایی این زنبور نیز به سبب تغذیه آن از ژل رویال بوده است.

 فواید ژل رویال برای انسان ها

ژل رویال دارای ترکیباتی بی نظیر بوده که آزمایشات گوناگون بر روی این ترکیبات نشان دهنده خواص منحصربفرد درمانی برای این ماده ارزشمند بوده است.
امروزه ژل رویال در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، به صورت ژل رویال مخلوط با زنبورعسل به میزان فراوانی موجود بوده که بنظر می رسد بهترین روش برای مصرف آن نیز، همراه با عسل طبیعی بوده است.
لازم به ذکر است که از جمله خواص بی نظیر مصرف ژل رویال به واسطه دارا بودن اسیدهای آمینه ضروری که مهم ترین آن آرژین بوده، نقش موثری در بارور نمودن زوج هایی بوده که مشکل عدم باروری آنان، کمبود اسپرم و تخمک بوده است.
از دیگر موارد مصرف ژل رویال در پزشکی، این بار در بهبود مشکلات پوستی به واسطه دارا بودن ماده ای به نام کلاژن بوده است که در اکثر لوازم بهداشتی و آرایشی وجود داشته است.
استیل کولین موجود در ترکیبات ژل رویال، این ماده را به یکی از موثرترین مواد شناخته شده جهت درمان آلزایمر و مشکلات عصبی تبدیل نموده است.
برای خریداری ژل رویال خالص ایرانی، بدون شک باید آن را از مراکز فروش معتبر انواع محصولات زنبورعسل در کشور بخواهید که ارتباط داشتن با کارشناسان در این زمینه، می تواند شما را به محصولی ناب و با قیمتی مناسب برساند.