آیا می دانید که وسایل گوناگون زنبورداری، چه مشخصات و ویژگی های را داشته اند؟ آیا مراکز فروش معتبر لوازم زنبورداری در استان اصفهان را می شناسید؟
استان اصفهان در کشور ما، یکی دیگر از پایگاه های معتبر و پررونق در زمینه زنبورداری و پرورش زنبورعسل نام داشته و توانسته در تولید فرآورده ی مهم زنبورعسل یعنی عسل طبیعی، از نامی معتبر برخوردار باشد.
اما خب با توجه به گسترش زنبورداری های فراوان در این استان، طبیعی است که بازار نیاز به لوازم و تجهیزات زنبورداری هم به موازات آنها، افزایش خواهد یافت و زنبورداران، به خصوص زنبورداران تازه کار، از دغدغه ای جدی پیرامون شناخت مراکز معتبر فروش لوازم و وسایل زنبورداری برخوردار بوده اند.
گفتنی است که خب زنبورداران می توانند با تهیه یک سری از لوازم و تجهیزاتی ضروری، امور سخت و دشوار موجود در پرورش زنبورعسل، نگهداری کندو عسل و برداشت فرآورده های زنبورعسل را به آسانی صورت دهند.
خوشبختانه امروزه این امکان برای زنبورداران در استان اصفهان برقرار شده تا انواع لوازم و وسایل جدید و پیشرفته زنبورداری را، از مراکز معتبر فروش با نازلترین قیمت ممکن خریداری کنند و دغدغه ای پیرامون قمیت و کیفیت این لوازم، نداشته باشند.
حال آیا می دانید که در این فروشگاه های معتبر، کدام لوازم زنبورداری به فروش رسیده و مشخصات و کابرد هر یک از این لوازم، چه بوده است؟

وسایل زنبورداری

وسایل زنبورداری و کاربرد آنها

در حال حاضر در مراکز فروش معتبر انواع لوازم زنبورداری در استان اصفهان، لوازم و وسایل ذیل در استانداردترین و باکیفیت ترین نوع خود به فروش رسیده که در ادامه توضیح مختصری از ویژگی ها و کاربردهای آنها را مشاهد می نمایید:
لباس زنبورداری: این لباس جهت ایمنی کار، هم برای زنبورداران باتجربه و هم برای تازه کاران، از اهمیت بالایی برخوردار بوده، چرا که زنبورداران همواره از نیش بی امان زنبورهای مهاجم مصون می مانند و در ادامه فعالیت آنها، خللی پیش نمی آید.
شایان ذکر که لباس زنبورداری، عمدتا از جنس پارچه، به صورت سرهم و در دو نوع بدون کلاه و کلاه دار، کاملا استاندارد، همراه با کلاه توری، دستکش و چکمه مخصوص، به فروش رسیده است.
اهرم فلزی: از جمله پرکاربردترین لوازم موجود در زنبورداری ها، اهرم فلزی بوده که برای اموری چون، نظافت کندو، جابجایی درب کندو، بیرون کشیدن قابها و برداشت ژل رویال، مورد استفاده قرار گرفته است.
دودی: مخزنی استیلی و با حجم بالایی از دود حاصل از سوختن مواد سوختنی بوده که جهت آرام شدن زنبورها و یا ترک نمودن زنبورها از کلنی زنبورعسل، هنگام اموری چون برداشت عسل یا بازدید کندو، مورد استفاده زنبورداران قرار گرفته تا زنبورداران کمتر نیش بخورند.
از جمله دیگر لوزم مهم و ضروری موجود در زنبورداری ها که در این فروشگاه ها نیز به فروش رسیده اند؛ می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
دستگاه استراکتور برقی و دستی، تله گرده گیر، تخته موم دوز، خرک، قفس ملکه، ظرف شربت خوری و …
برای آگاهی از لیست لوازم زنبورداری موجود در این مراکز فروش و اطلاع از قیمت آنها، می توانید با مشاورین و کارشناسان این مراکز، ارتباط داشته باشید و حتی از شرایط خرید به صورت اینترنتی و با قیمت ارزانتر نیز، بهره مند گردید.