به نظر شما بهترین شاخصه ی اصلی عسل مرکبات چه می تواند باشد که در هنگام
فروش آن را از سایر عسل های دیگر متمایز کند؟ آیا این عسل در ارومیه نیز
برداشت به خصوص و چشم گیری دارد؟
مهترین چالشی که زنبور در زندگی خود با آن رو به رو است از نظر افرادی که کار و حرفه شان زنبورداری می باشد گذر از رمستان است بعد با شروع فصل بهار و رویش مجدد درختانی نظیر نارنج، لیموترش، پرتغال همه چی به حالت اولیه بر می گردد. مهم ترین شاخصه ای که در عسل مرکبات موجود است قطعا حضور پررنگ میوه هایی است که الان نام آن ها را بردیم، در فصل های دیگر زنبور برای تحقق بخشیدن به خواسته ی ما یعنی تولید عسل مرغوب دیگر از حضور این میوه ها برخوردار نیست، البته این به معنای این نیست که ارزش عسل های دیگر کمتر از عسل مرکبات می باشد.
داشتن سلامتی شخصی آرزوی هر کسی در طول زندگی خود می باشد ولی برای نگه داشتن این آرزو یک سری موارد را باید رعایت کنید و از برخی مواد و محیط ها دوری کنید، بی اغراق عسل جزو بهترین ماده هایی که می توان از آن برای برآورده شدن این آرزو استفاده کرد، حال فرقی بین نوع عسل نیست و شما ملزم به مصرف عسل مرکبات نیستید.
در هر جایی که مرکبات حضور داشته باشند و قادر به کاشت درختان آنان باشیم در آنجا عسلش قابل برداشت است ولی خوب در شمال این تجربه و اتفاق بهتر صورت می پذیرد.
این عسل قطعا می تواند رضایت اساسی شما را در بهبود اختلالات موجود در دستگاه های گوارش بدست آورد، هچنین بی شک بخش اعظمی از این عسل به دلیل اینکه از شکوفه های پرتغال نشات گرفته، از آنتی اکسیدان و ویتامین سی سرشار است