چگونه می توان از وجود عسلی اصل و ارگانیک در بازارهای فروش آگاهی پیدا
نمود؟ آیا می دانید استان لرستان توانسته از معدود تولید کنندگان عسل
ارگانیک در کشور باشد؟
امروزه پیدا نمودن هر محصولی اعم از گیاهی، در اصل ترین و طبیعی ترین نوع خود، تقریبا کاری بس دشوار بوده، چرا که بسیاری از بازارهای تبلیغاتی و عرضه انواع مصحولات چه اصل و چه تقلبی وجود داشته و این امر پیرامون تهیه عسل نیز صدق نموده است.
حتما می دانید که عسل یکی از فرآورده های مهم تولید گردیده از شهد گل ها بوده که توسط زنبورهای عسل جمع آوری گردیده و در زمان های خاصی برداشت آن از شان های عسل توسط زنبورداران صورت می گیرد.
عسل دارای ترکیبات بسیار مهمی چون انواع مواد مغذی و ویتامین ها و انواع املاح معدنی چون آهن، کلسیم و پتاسیم بوده که مصرف روزانه حتی یک قاشق چایخوری از آن در وعده های گوناگونی چون صبحانه، عصرانه و یا قبل از خواب می تواند خواصی چون ایجاد نشاط و خوابی راحت، کاهش کم خونی، تقویت دستگاه گوارش، ضدمیگرن و ضدآنفلونزا را با خود به همراه داشته باشد.
اما مصرف کنندگان عسل باید بدانند که عسل در صورتی می تواند خواص مفیدی را دارا باشد که در طبیعی ترین و اصل ترین نوع خود تهیه گردد، که البته این موضوع خود یکی از نگرانی های عمده مصرف کنندگان این محصول بوده است.
باید بدانید با وجود تولید کنندگانی در کشور ما، مانند استان لرستان، که در زمینه مرغوبیت عسل حرفی برای گفتن داشته و امروزه شاهد گسترش نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر خود بوده است، دیگر نگرانی
پیرامون تهیه عسلی اصل و ارگانیک وجود نداشته و شاید بتوان گفت استان لرستان از جمله معدود تولید کنندگان عسل در ارگانیک ترین و اصل ترین نوع خود بوده است.