آیا می دانید که امروزه با وجود مراکز فروش معتبر انواع جدیدترین لوازم و تجهیزات زنبورداری، زنبورداران در سراسر کشور دغدغه ای پیرامون خرید این لوازم نداشته اند؟
کشور ایران از جمله پایگاه های مهم و نام آشنا در صنعت زنبورداری در دنیا لقب داشته و به دنبال دارا بودن استعدادی بکر در مراتع و دامنه های کوهستان های خود، رونق بسیار خوبی را در زمینه پرورش زنبورعسل و تولید انواع فرآوده های زنبورعسل داشته است.
با توجه به آنکه این صنعت از ارزش بالایی در دنیا برخوردار بوده و با توجه به محبوبیت مصرف فرآورده ای چون عسل طبیعی در جوامع گوناگون، امروزه شاهد علاقه مندان بسیاری برای ورود به حرفه زنبورداری بوده ایم که در مناطق گوناگونی از کشور، شاهد وجود زنبورداری های کوچک و بزرگ هستیم.
حتما می دانید که علی رغم رونق خوبی که در تجارت زنبورداری وجود داشته، این حرفه از جمله پیچیده ترین حرفه های شناخته شده نام داشته که اگر به عنوان مثال به فرآیند تولید یک عسل طبیعی نگاهی بیاندازید، به سختی ها و مشکلات این صنعت پی خواهید برد.
اما باید گفت که امروزه با وجود ابزار و امکاناتی جدید، کمی از سختی ها و دشواری های این حرفه کاسته شده و زنبورداران در بسیاری از موارد توانسته اند راحت تر از گذشته، نسبت به اقداماتی چون، بازدید کندو، نظافت کندو و یا حتی برداشت عسل بپردازند.
با توجه به اینکه دغدغه ی اصلی هر زنبورداری که شاید تازه پا به عرصه صنعت زنبورداری گذاشته، تهیه انواع لوازم کار زنبورداری در بالاترین کیفیت و آن هم با قیمتی ارزان بوده، آیا می دانید که امروزه مراکز فروش معتبر در سراسر کشور؛ آماده عرضه انواع جدیدترین لوازم زنبورداری را با قیمت مناسب داشته اند و می توانند زنبورداران تازه کار را در زمینه زنبورداری، مشاوره لازم را دهند؟

تجهیزات زنبوردای

لوازم جدید زنبورداری

همانطور که متوجه شدید، امروزه با وجود ابراز آلات جدید در صنعت زنبورداری، می توان شاهد انجام اقداماتی بهتر از سوی زنبورداران جهت پرورش زنبورها و تولید فرآورده هایی با کیفیت بالایی بود که در اینجا به برخی از این لوازم اشاره شده است:
دستگاه دودی از جمله مهم ترین لوازم زنبورداری بوده که با سوزاندن مواد سوختنی در داخل خود و دودی که از آن حاصل می گردد، توانسته زنبورداران را در برداشت عسل و یا بازدید کندو عسل کمک شایانی نماید، چرا که این دود مورد خوشایند زنبورها نبوده و منجر به ترک زنبورها از محل کلنی شده تا زنبورداران با نیش کمتری مواجه گردیده باشند و ادامه کار برای آنها، امکان پذیر باشد.
اهرم فلزی هم از جمله دیگر لوازم مهم در زنبورداری بوده که کمک شایانی را به زنبورداران پیرامون جابجایی درب کندو و نظافت کندو نموده است.
دستگاه استراکتور عسل هم که امروزه در دو نوع برقی و دستی با قابلیت جایگذاری 4 تا 6 قاب را داشته، جهت استخراج عسل به کار برده شده است.
برای کسب آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی خرید انواع جدیدترین و پیشرفته ترین لوازم و تجهیزات زنبورداری که با کیفیت بالایی تولید شده اند، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.