آیا می دانید که شما زنبورداران در سراسر کشور، می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر کندو عسل در ایران، بهترین کندو عسل چوبی را با قیمت مناسبی خریداری کنید؟
شاید به جرئت بتوان گفت که یکی دیگر از لوازم مهمی که هر زنبوردار تازه کار باید به دنبال تهیه بهترین نوع آن باشد، یک کندو عسل مناسب می باشد، چرا که بدون شک کندو عسل خوب، نقش فزاینده ای را در میزان تولیدات هر چه بهتر و بیشتر از انواع فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی داشته است.
اهمیت کندو عسل از آنجا معنی پیدا می کند که زنبورداران می توانند با انتخاب بهترین نوع کندو، اقداماتی مهم را در راستای تولیدات با کیفیت تر از محصولات زنبورعسل صورت دهند که به طور مستقیم، نقش موثری را در سلامت انسان ها داشته اند و خب چیزی مهم تر از سلامت انسان ها نیست.
خوشبختانه امروزه با وجود انواع کندوهای مدرن در صنعت زنبورداری، این امر محقق شده تا زنبورداران با بهره برداری های مناسب از این کندوها، در تولیدات بهتر و بیشتر از فرآورده های زنبورعسل به خصوص عسل طبیعی، موفق بوده باشند.
به گفته بسیاری زنبورداران باتجربه، کندو عسل چوبی، یکی از بهترین و مناسب ترین کندوهای مدرن برای بهره برداری در شرایط و اقلیم های گوناگون در کشور ما بوده و زنبورداران می بایستی در تهیه بهترین نوع آن از مراکز فروش معتبر، اقدام کنند.

کندو عسل چوبی

بهترین کندو عسل چوبی

گفتنی است که امروزه کندو عسل مدرن در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی به بازار عرضه شده و توسط زنبورداران به بهره برداری رسیده است و می توان گفت که عمر بهره برداری از کندوهای بومی از جنس گل یا حلب، رو به پایان می باشد، اگر چه که هنوز هم در برخی از مراکز زنبورداری ها، از کندوهای بومی نیز بهره برداری هایی صورت گرفته است.
در این میان باید گفت که کندو عسل چوبی، از چوب درختان جنگلی که کاملا طبیعی بوده، ساخته شده و با توجه به مکانیزم چند طبقه بودن کندوهای مدرن، طبق سلیقه و پیشنهاد زنبورداران، در تعداد طبقات گوناگون و حتی به دو صورت کف باز و کف بسته، تولید می گردد.
یک کندو عسل چوبی خوب، کارآیی چیزی نزدیک به 10 تا 12 سال را داشته و گفتی است که حتی این کندوها قابل تعمیر مجدد توسط خود زنبورهای داخل کندو نیز بوده اند.
اما خب زنبوردارن هنگام بهره برداری از کندوهای چوبی، باید این نکات را توجه داشته باشند:
بهره برداری از کندوهای کف باز، حتی در فصول سرد سال، می تواند از مزایای خوبی برخوردار باشد به این صورت که در فصل گرم سال، تنظیم دمای داخل کندو، به خود زنبورها سپرده شده و رطوبتی که در فصل سرد سال موجب تلفات زنبورهای موجود در کندوهای معمولی شده، دیگر در کندوهای کف باز وجود نداشته است.
توجه داشته باشید که کندوهای چوبی باید با حداقل ارتفاعی از سطح زمین بهره برداری گردند، چرا مقاومت کمتری را در برابر رطوبت داشته اند.
شما زنبورداران برای آنکه بهترین کندو عسل چوبی را با قیمت خوبی خریداری کنید و از مشورت با مشاورین بهره مند گردید، می توانید از طریق راه های ارتباطی ذیل، با این مشاورین و کارشناسان فروش، تماس داشته باشید.