آیا می دانید که موم صنعتی تولید شده از دستگاه های موم آج کنی، چه کاربردی را در زنبورداری و دیگر صنایع داشته است؟ بهترین موم صنعتی، از کدام مراکز فروش قابل خریداری بوده است؟
فرآیند پیچیده ی تولید عسل، تنها می تواند به یک عامل هم وابسته باشد، آن هم وجود موم در کندو عسل بوده که توسط غدد زیر شکمی زنبورهای جوان و کارگر در کندو تولید گردیده و وجود آن برای تولید عسل، ضروری بوده است.
اما خب گاها پیش آمده که در کندو عسل، امکان تشکیل موم توسط زنبورها وجود نداشته و چون انسان ها هم توانایی تولید موم های عسل را نداشته اند، امروزه از دستگاه های تولید موم صنعتی و ورقه ای بهره برده اند که با استفاده از موم طبیعی به عنوان ماده اولیه، می تواند در صنعت زنبورداری جهت وقفه نیفتادن در تولید عسل، بکار رود و منجر به افزایش میزان تولید عسل در زنبورداری های بزرگ نیز گردیده است.
گفتنی است که موم عسل ماده ای بسیار مستحکم و با خواص و مشخصات منحصربفرد فیزیکی بوده که امروزه پس از آنکه آن را به صورت موج آج شده یا صنعتی تبدیل نموده اند، در صنایع گوناگونی بهره برداری کرده اند که خب یکی دیگر از ارزشمندی های صنعت زنبورداری نیز در اینجا به اثبات رسیده است.
حال حتما این سوال برایتان پیش آمده که از موم صنعتی عسل طبیعی، چه کاربردهایی در صنایع گوناگون شده و کدام مراکز فروش محصولات زنبورعسل، بهترین نوع این موم را به فروش رسانیده اند؟

موم صنعتی عسل و صنایع امروزی

همانطور که متوجه شدید، نقش موم عسل در کندو، بسیار زیاد بوده که زنبورداری های بزرگ جهت افزایش میزان تولیدات خود، به سبب آنکه تولید موم توسط خود زنبورعسل مدت زمان طولانی را نیاز داشته، با استفاده از دستگاه موم آج کنی، از موم های صنعتی و ورقه ای بهره برداری نموده اند.
شایان ذکر که موم عسل دارای خواصی چون، نقطه ذوب بالا، خاصیت شکل پذیری آسان و مقاومت بالا در برابر انواع فشارهای مکانیکی بوده که امروزه نقش فزاینده ای را برای بهره برداری از صنایع گوناگون، برای آن رقم زده است.
لازم به ذکر است که امروزه در صنایعی چون ساخت شمع، انواع چسب و درز، صنعت ریخته گری و چاپ، از موم عسل بهره برداری نموده اند. نکته جالبی که شاید پیرامون موم عسل نمی دانستید، این امر بوده که در صنعت داروسازی، موم عسل به عنوان یک روکش برای قرص ها جهت آسانی در بلعیدن بکار رفته که خب به نوبه خود جالب بوده است.
امروزه مراکز زنبورداری های معتبر در کشور، توانسته اند انواع بهترین و خالص ترین موم صنعتی روانه بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل نموده اند و مشتریان می توانند جهت خرید این محصول، با مشاورین در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشند.