مراکز فروش بهترین عسل چهل گیاه طبیعی و خالص را چگونه تشخیص دهیم؟ فرق بین عسل اصل و تقلبی در چیست؟
عسل چهل گیاه همان عسل چند گیاه است که دلیل نامگذاری آن این است که زنبورعسل تمایل دارد بر روی گل های متعددی برای جمع آوری شهد بنشیند و گل های منطقه زندگی کلنی او نیز مطمئنا از گونه گیاهی غالبی تشکیل نشده است.
از این رو زنبورعسل مجبور است برای تامین مایحتاج و ذخیره غذایی خود شهد گل های مختلف را بگیرد، به این ترتیب عسلی که تهیه می گردد از گل های متعددی تولید می شود و خاصیت همه آن ها را در خود نهفته دارد.
به همین خاطر می توان گفت که بهترین عسل چهل گیاه طبیعی آن است که در منطقه ای با گونه های کمیاب و پرخاصیت گیاهی به وجود آمده باشد و زنبورهای عسل در آن منطقه خوب اسکان داده شده باشند.
قیمت فروش انواع عسل چهل گیاه نیز بر همین اساس تعیین می گردد.

راه شناخت عسل چهل گیاه طبیعی اصل و تقلبی
راه شناخت عسل طبیعی چهل گیاه اصل کاری مشکل است زیرا نمی دانید از شهد چه نوع از گیاهان تهیه شده و نمی توانید شکل ظاهری، رنگ، طعم و عطر آن را حدس بزنید چون یک ماده ترکیبی است و ظاهر ثابتی ندارد.
یکی از راه های ساده برای تشخیص تقریبی عسل چهل گیاه اصل از تقلبی این است که عسل را با یک قاشق به صورت عمودی درون یک لیوان آب سرد بریزید. عسل اصل بدون حل شدن و ایجاد حباب در ته لیوان می نشیند، گرچه راه های تقلبی آنقدر زیاد شده است که تنها باید از مراکز معتبر خریداری کنید.