عسل کوهی عسلی است که توسط زنبور ها به صورت خود کفا در نقاط مختلف بنا می شود که البته زنبورداران نیز جهت افزایش تولید به زنبور ها کمک می کنند. سایت عسل ایران از جمله سایت های معتبری است که به صورت اینترنتی و عمده شروع به فعالیت فروش عسل ناب و طبیعی کرده است.
غذای طبیعی زنبور عسل شهد و گرده گیاهان در فصول فراوانی گل است که مقادیر مازاد بر مصرف جمعیت به صورت عسل و برای مصرف زمستانی جمع آوری می شود.کندو هایی که بدون دخالت انسان توسط زنبور عسل در نقاط مختلف بنا می شود، معمولاً به شکلی تقریبا خود کفا، اما بدون عسل مازاد، به حیات خود ادامه می دهند. اما انسان با کمکی که به زنبور ها می کند، باعث افزایش محصول خود می شود.
اما دخالت انسان با فرض نگهداشتن مکان زنبورستان در جایی کم گل وگیاه، تاثیر چندانی در میزان عسل آوری ندارد.
زیرا زنبورها در صورت وجود منابع زیاد شهد و گرده قادر به جمع آوری آن ها هستند.
پس برای استحصال عسل زیاد و مازاد بر نیاز طبیعی زنبور ها، یا محیط باید پر گل و گیاه باشد، یا باید به محظ تمام شدن شهد و گرده در محیط، محل زنبورتان به نقاط بهتری کوچ داده شود.
با توجه به تخصصی و علمی شدن زنبورداری، زنبورداران بهترین مکان را انتخاب کرده و بهترین مراقبت و تیمار را بر زنبورها روا می دارند.
و این بس جای خوشحالی دارد که زنبورداران تمام تلاش خود را برای تولید عسل صرف می کنند و تجربه زنبورداران قدیمی و تحصیل کرده به آن ها کمک می کند تا بهترین محصول را مهیا کنند.
البته نا گفته نماند که مبلغی که ما برای این عسل ها پرداخت می کنیم بسیار ناچیز و ناقابل تر از همه زحمات زنبور و زنبوردار است.
یکی از عسل های این مجموعه عسل کوهی است که از جمله عسل های ناب و کم یاب است. که موم آن را خود زنبور ها ساخته و دارای خواص بسیار بالایی می باشد.
معمولاً این نوع عسل ها را با موم به فروش می رسانند. چنانچه شما تمایل به خرید و فروش این نوع عسل دارید می توانید با ما تماس حاصل نمایید.