انواع کندوهای عسل جدید و مدرن، کدام اند و چه قیمتی را دارا می باشند؟ کدام مراکز فروش در تهران، انواع کندوهای عسل را با قیمت مناسبی عرضه می نمایند.
حتما می دانید که کندو عسل، یکی از لوازم مهم و ارزشمند در امر زنبورداری و پرورش زنبورعسل بوده، که از زمان های گذشته تا به امروزه، تغییراتی را در ساخت انواع کندوها شاهد بوده ایم.
در زمان های گذشته، انواع کندوهای بومی شامل کندوهای ساخته شده از سفال، گل و یا حلب متدوال تر بوده که به نوبه خود، مورد مصرف زنبورداران قرار می گرفته است که البته شایان ذکر است هنوز هم از این کندوها، در برخی از استان های کشور، استفاده گردیده است.
گفتنی است که امروزه، انواع کندوهای جدید جعبه ای، در دو نوع کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی تولید گردیده اند و استفاده از این کندوها، تقریبا برای تمامی کندوداران و زنبورداران متدوال تر گردیده است.
البته همواره عده ی زیادی از زنبورداران، معتقد بوده اند که بهترین نوع کندو، کندوی ساخته شده با چوب بوده که از انواع چوب های درختان جنگلی و به خصوص درخت تبریزی ساخته شده باشد.

انواع کندو عسل

کندوی چوبی بهتر است یا کندوی پلاستیکی؟

کندوهای جعبه ای چوبی و پلاستیکی، از انواع کندوهای جدید بوده که امروزه طبق سلیقه و خواسته ی خود زنبورداران ساخته شده است و تقرییا می توان گفت به سبب قیمت ارزان تر کندوهای چوبی، استفاده از این نوع کندوها در ایران، متدوال تر بوده است.
البته نباید از مزایای کندوهای پلاستیکی، شامل سبکی وزن و آسان بودن جهت جابجایی و حمل و نقل، قابلیت شست و شو ضدعفونی کنندگی و برخی از موارد دیگر اشاره نمود، اما برخی از زنبورداران، معایبی را برای  این کندوها نسبت به کندوهای چوبی برشمرده اند.
در واقع در بیشتر مواقع وزن کندوهای چوبی و پلاستیکی، می تواند تفاوت آنچنانی را نداشته باشد و برخی از زنبورداران، از عرق نمودن داخل کندوهای پلاستیکی در فصل تابستان، گلایه داشته اند.
اما به طور کلی نمی توان گفت که کدام یک از کندوهای عسل برای شما می تواند مفید باشد و این خود شما هستید که باید با حداقل یکبار امتحان هم که شده، کارآیی انواع کندوهای چوبی و پلاستیکی را بسنجید تا مناسب ترین کندو برای پرورش زنبورعسل خود را، پیدا نمایید.
مشتریان در شهر تهران نیز می توانند، با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر در سطح کشور و نمایندگی های آنها در شهر تهران، ضمن انجام مشورت هایی جهت انتخاب یک کندوی مناسب، قیمت مناسبی را هم برای خرید انواع کندو عسل چوبی یا پلاستیکی را پرداخت نمایند.