آیا می دانید که امروزه انواع کندو زنبورعسل مدرن یا جعبه ای، چه قیمتی را در بازار داشته اند؟ آیا مراکز فروش معتبر کندو عسل مدرن در کشور را می شناسید؟
در صنعت زنبورداری امروزی که خب نقش بسیار مهمی در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته، شاهد رونق خوبی بوده ایم و بنظر می رسد که یکی از مهم ترین آنها، ورود انواع کندوهای مدرن به این صنعت بوده است.
بله یک کندو عسل خوب و مناسب، در تولید هر چه بهتر و بیشتر فرآورده های زنبورعسل هم می تواند از نقش فزاینده ای برخوردار باشد. در گذشته کندوهای بومی از جنس گل و سفال، اگر چه که از مواد اولیه ی کاملا طبیعی ساخته شده و از این جهت کاملا مناسب بوده اند، اما خب انجام یک سری از امور پییچیده زنبورداری را سخت تر می کردند که خوشبختانه کندوهای مدرن و یا کندو عسل جعبه ای با مزایا و مشخصاتی که داشته اند، توانسته به آسانتر شدن امور گوناگون زنبورداری، کمک شایانی نمایند.
گفتنی است که کندو زنبورعسل جعبه ای، در دو نوع کندو عسل چوبی و کندو عسل پلاستیکی در بازار موجود بوده و امروزه توسط زنبورداران به بهره بردای رسیده است. البته شایان ذکر که امروزه درصد کمی هم از میزان بهره برداری های صورت گرفته از کندوهای بومی نیز در برخی از زنبورداری های کشور وجود داشته، اما می توان عمر آنها را رو به پایان دانست.

کندو زنبورعسل

کندو زنبورعسل جعبه ای

کندو زنبورعسل مدرن یا جعبه ای، از مهم ترین ویژگی و مزیتی که برخوردار بوده اند؛ متحرک بودنشان بوده که خب توانسته در انجام اموری چون، جابجایی کندو و شرایط نگهداریشان، از اهمیت ویژه ای دارا باشند.
بابد بدانید که کندو عسل چوبی، از انواع چوب سفید درختان جنلگی تولید شده و می تواند طبق پیشنهاد و سلیقه زنبورداران، در تعداد طبقات گوناگون و حتی به صورت کف باز و کف بسته نیز سفارش ساخت داده شود. یکی کندو عسل چوبی که تقریبا می تواند چیزی بیش از 12 سال را هم بازدهی خوب و کارآیی مناسبی داشته باشد، حتی قابل تعمیر توسط خود زنبورهای موجود در کندو عسل نیز بوده است.
در مقابل؛ کندو عسل پلاستیکی هم که از دو جداره پلاستیک و یک جداره فوم تشکیل شده و به تازگی در صنعت زنبورداری مورد بهره برداری قرار گرفته، می تواند از مزایایی چون، شست و شو و ضدعفونی کردن آسان، سبکی وزن، قابلیت قاب های چوبی و مقاومت بیشتر در برابر حشرات موذی مانند موریانه را دارا باشد و از این حیث می تواند مورد توجه زنبورداران نیز باشد.
اما گفتنی است که بسیاری از زنبورداران، به سبب آنکه کندوهای چوبی از شرایط سازگاری بیشتری با هر نوع محیط برخوردار بوده اند و از مواد اولیه کاملا طبیعی ساخته شده را، به عنوان مناسب ترین نوع کندو عسل جعبه ای می دانند، اما بنظر می رسد که این خود زنبورداران بوده که با حداقل یک بار مشاهد عملکرد هر یک از این دو نوع کندو، مناسب ترین کندو عسل را برای خود انتخاب کنند.
امروزه توسط مراکز فروش معتبر در کشور، شما می توانید ضمن انجام مشاوره با مشاورین در این حوزه پیرامون چگونگی خرید کندو عسل مدرن مناسب و آگاهی از قیمت آنها، خریدی آگاهانه و بدون دغدغه را داشته باشید.