آیا فروشگاه های معتبر عرضه لوازم زنبورداری را می شناسید؟ وسایل زنبورداری در این فروشگاه ها چه قیمتی داشته اند؟ آیا سایت معینی پیرامون آگاهی از لیست قیمت ها وجود داشته است؟
از جمله دغدغه هایی که تمامی افراد تازه کار در زمینه صنعت زنبورداری داشته اند، تهیه لوازم و وسایل مورد نیاز برای این حرفه بوده است که امروزه به یکی از تجارت های ناب و پرارزش در دنیا تبدیل شده، چرا که شاهد تولید انواع فرآورده هایی طبیعی و بسیار پرخاصیت از این حرفه بوده ایم که به نوعی در سلامت افراد جامعه نقش بسزایی داشته اند.
قطعا در استان هایی از کشور که با رونق قابل توجهی از زنبورداری مواجه بوده ایم، فروشگاه های تخصصی بی شماری جهت عرضه انواع لوازم و وسایل زنبورداری وجود داشته است، اما خب شناخت معتبرترین آنها که قیمت خوبی را هم برای این لوازم در نظر گرفته اند، به نوعی مورد توجه اکثر زنبورداران تازه کار قرار داشته است.
حال آیا می دانید که کدام فروشگاه ها در زمینه عرضه وسایل ضروری زنبورداری معتبر بوده اند؟ آیا اصلا لوازم زنبورداری را می شناسید و با کاربرد آنها آشنایی داشته اید؟

وسایل زنبورداری

معرفی لوازم و وسایل زنبورداری

شاید بهتر باشد که لوازم زنبورداری را به دو دسته لوازم شخصی و لوازمی برای پرورش زنبورهای عسل، کندوداری و برداشت فرآورده های زنبورعسل تقسیم بندی نماییم.
از جمله لوازم فردی و شخصی برای زنبورداران چه تازه کار و چه باتجربه، لوازمی از جمله لباس کار مخصوص، دستکش، کلاه توری و چکمه می باشد.
لباس کار زنبورداری که عمدتا با رنگ مورد خوشایند زنبورها یعنی سفید همراه بوده و در دو نوع با کلاه و بدون کلاه به صورت سرهم موجود بوده است. دستکش چرم و کلاه توری هم که برای حفاظت دست ها و گردن و صورت زنبورداران مورد استفاده قرار گرفته، چرا که به هیچ وجه نمی توان از نبش بی امان زنبورها در هنگام بازدید کندو و یا برداشت عسل، مصون بود.
از وسایل مورد کاربرد در زنبورداری، می توان به اهرم فلزی، کاردک مخصوص، چنگال، تخته موم دوز، قفس ملکه، کندو عسل، دستگاه دودی و دستگاه استراکتور عسل اشاره داشت که هر یک با قیمتی متفاوت به فروش می رسند.
شایان ذکر است که دستگاه استراکتور عسل که با استفاده از نیروی گریز از مرکز عسل و شیرهایی که داشته، به استخراج عسل از قابها کمک نموده، در دو نوع دستی و برقی وجود داشته است که نوع دستی آن از قیمت ارزان تری برخوردار بوده و می تواند در اکثر مواقع کارآیی مناسبی را دارا باشد.
در پایان ذکر این نکته ضروری بوده که در استان هایی که هنوز صنعت زنبورداری از رونق چندانی برخوردار نبوده، افراد می توانند با مراجعه به سایت هایی معتبر پیرامون تهیه انواع لوازم ضروری زنبورداری، خریدی آسان با قیمت مناسب را صورت دهند و به صورت آنلاین از لیست قیمت ها آگاهی پیدا نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع لوازم ضروری زنبورداری، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.