آیا می دانید که در حال حاضر، فروشگاه های معتبر عرضه انواع لوازم زنبورداری در مشهد، آماده ارائه بهترین و جدیدترین لوازم و تجهیزات زنبورداری به تمامی زنبورداران حتی به صورت اینترنتی، هستند؟
امروزه دغدغه ای که هر زنبوردار باتجربه و یا تازه کار در این صنعت ارزشمند داشته، چگونگی تهیه لوازم و وسایل کار مورد نیاز خود در بالاترین کیفیت و در مقابل، با قیمتی مناسب تر و اقتصادی تر بوده است.
در حال حاضر در استان خراسان، شرایط مطلوب آب و هوایی و پوشش گیاهی متنوع، مسبب آن شده که صنعت زنبورداری، از رونق خوبی برخوردار باشد و امروزه تعداد زیادی از افراد در این استان، علاقه مند به فعالیت در این حرفه بوده و سرمایه گذاری های مطلوبی را در راستای تولید فرآورده های زنبورعسل، به خصوص عسل طبیعی نموده اند.
خب طبیعی است که با افزایش تعداد زنبورداران در یک منطقه، تقاضا برای خرید انواع لوازم زنبورداری، افزایش پیدا می کند و وجود یک فروشگاه معتبر و یا مرکز خرید، یک نیاز اساسی برای زنبورداران آن منطقه بوده است.
خوشبختانه امروزه این امکان در شهر مشهد و استان خراسان به وجود آمده تا زنبورداران با ارتباط داشتن با فروشگاه های معتبر عرضه انواع امکانات و تجهیزات زنبورداری، جدیدترین و استانداردترین نوع این لوازم را با قیمت مناسبی خریداری کنند و حتی می توانند با خرید از سایت های معتبر این مراکز فروشگاهی، خریدی آسان و بدون اتلاف هیچ وقت و هزینه ای اضافی را تجربه کنند.
اما آیا می دانید که در این فروشگاه های معتبر، کدام یک از انواع لوازم زنبورداری عرضه شده است؟

فروشگاه لوازم زنبورداری

انواع لوازم زنبورداری

گفتنی است که لوازم زنبورداری برای زنبورداران را، می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود. دسته اول، لوازم فردی خود زنبورداران بوده که آنها را از نیش بی امان زنبورهای مهاجم مصون داشته است و به نوعی ایمنی کار زنبورداری می باشد.
اما دسته دوم این لوازم، لوازم و تجهیزات تخصصی زنبورداری بوده که به زنبورداران جهت انجام بسیاری از امور پیچیده در فرآیند تولید فرآورده هایی چون عسل طبیعی، ژل رویال و یا گرده گل، کمک شایانی را نموده است.
از جمله لوازم فردی زنبورداران، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:
لباس زنبورداری: این لباس عمدتا باید از نوع پارچه و سفید رنگ باشد تا مورد خوشایند زنبورها واقع شده باشد. لباس زنبورداری، در دو نوع کلاه دار و بدون کلاه با کیفیتی استاندارد عرضه گردیده است.
کلاه توری: این کلاه که جهت دید مناسب تر زنبورداران باید از توری سفید رنگ تولید شده باشد، جهت حفظ صورت و گردن زنبورداران، لازم بوده است. شایان ذکر که همراه این لوازم فردی، دستکش چرم مخصوص و چکمه هم به فروش رسیده است.
اما پیرامون وسایل و تجهیزات تخصصی زنبورداری، باید به موارد زیر اشاره کرد که وجود آنها در هر مراکز زنبورداری ها، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است:
اهرم فلزی: پرکابردترین تجهیز زنبورداران بوده که جهت اموری چون، نظافت کندو، جابجایی درب کندو و برداشت ژل رویال، مورد استفاده قرار گرفته است.
استراکتور عسل: این دستگاه که جهت استخراج عسل از قابها با استفاده از نیروی گریز از مرکز، کاربرد داشته؛ در دو نوع دستی و برقی با ظرفیت 4 تا 6 قاب وجود دارد که نوع دستی آن از قیمت مناسب تری برخوردار بوده است.
از جمله دیگر لوازم تخصصی زنبورداری، می توان به دودی، کاردک، چنگال مخصوص، تله گرده گیر و تخته موم دوز اشاره کرد که در این مراکز فروشگاهی، به فروش رسیده اند.
برای آنکه از چگونگی خرید لوازم زنبورداری از این فروشگاه های معتبر و یا از طریق سایت های اینترنتی این مراکز، آگاه شوید، می توانید با مشاورین در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.