آیا می دانید که گرده گل عسل، چه نقشی را در کندو عسل داشته و چگونه برای مصرف انسان ها جمع آوری می گردد؟ کدام فروشگاه ها در عرضه گرده گل عسل خوب و باکیفیت، معتبر بوده اند؟
از جمله دیگر فرآورده های بسیار مفید و با خواص منحصربفرد دارویی زنبورعسل، گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان معطر و مفید دارویی بوده که نقش تغذیه ای مهمی را برای زنبورهای نوزاد موجود در کندو عسل، داشته است.
بله گرده گلی که توسط عمل گرده افشانی زنبورهای کارگر و پس از ذخیره سازی در کیسه های مخصوص موجود در پاهای عقب آنها، وارد کندو عسل شده، یک منبع کاملا طبیعی از انواع مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین بوده که جهت رشد، تکامل و ادامه حیات نوزادان زنبورعسل، بسیار فراوان، مهم بوده و باید وارد کندو گردد.
گفتنی است که زنبورداران این گرده گل ها را با استفاده از وسایلی چون، تله گرده گیرهای که عمدتا پلاستیکی هستند و در محل ورود به کندو نصب می گردند، جمع آوری نموده و به صورت پودرهایی در بسته بندی های با وزن های گوناگون، روانه بازارهای فروش نموده اند.
با توجه به انجام آزمایشاتی که بر روی ترکیبات گرده گل صورت گرفته، این ماده می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای انسان ها دارا باشد و جالب است بدانید که از گرده گل، به عنوان یک غذای کامل نیز یاد کرده اند.
حال آیا می دانید که گرده گل، چه زمان و طریقه ی مصرفی داشته و آیا برای مصرف آن، عوارضی را ذکر نموده اند؟

گرده گل عسل

گرده گل و مصرف انسان ها

پس از آنکه متوجه نقش بسیار فزاینده ی وجود گرده گل در کندو زنبورعسل شدید، باید بدانید که مصرف پاک ترین و مرغوب ترین نوع آن که از فروشگاه های مجاز و معتبر انواع محصولات زنبورعسل خریداری شده، می تواند خواص درمانی بسیاری را برای انسان ها داشته باشد و به عنوان یک مکمل غذایی نیز شناخته شده می باشد.
به طور کلی مصرف گرده گل خالص و مرغوب، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • مصرف گرده گل به کاهش قند موجود در ادرار و خون کمک شایانی کرده و مفید برای بیماران دیابتی بوده است.
  • گرده گل می تواند اثرات مثبت درمانی را بر درمان سرطان از جمله سرطان پروستات داشته باشد.
  • گفتنی است که گرده گل؛ دارای اسیدهای آمینه نیز بوده و مصرف آن می تواند به درمان مشکلات نازایی و ناباروری نیز کمک کند.
  • گرده گل منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شده و می تواند در درمان حساسیت های موجود در افراد نیز موثر باشد.

نکته قابل ذکر اینکه، همواره مصرف کنندگان گرده گل، باید نهایت دقت را در خرید گرده گلی مرغوب نمایند و از خرید و مصرف انواع گرده گل هایی آلوده نیز خوددرای کنند که می تواند عوارضی جدی را به همراه داشته باشد.
شایان ذکر که گفته شده تا گرده گل، به همراه عسل طبیعی و آن هم به صورت دو نوبت با فاصله 3 الی 4 ماه در سال مورد مصرف قرار بگیرد.
شما می توانید با ارتباط داشتن با مشاورین و کارشناسان در فروشگاه های معتبر عرضه انواع محصولات زنبورعسل، انواع گرده گل عسل مرغوب و باکیفیت را با قیمت مناسبی نیز خریداری کنید.