کدام ابزار و وسایل جدید مورد نیاز در زنبورداری را می شناسید؟ آیا می دانید که فروشگاه های معتبر در زمینه عرضه لوازم زنبورداری با قیمت مناسب، کدام مراکز هستند؟
برای یک زنبوردار تازه کار، همه این موارد، از سوالات جدی آن فرد بوده است و همواره این افراد خواهان پیدا نمودن افرادی باتجربه و پاسخگو به سوالات مبهم خود، بوده اند.
آیا حرفه ای که شروع به فعالیت در آن نموده اند، پرسود بوده است؟ چه لوازم و تجهیزاتی را باید برای شروع کار تهیه نمایند؟ چقدر هزینه برای خریداری این، لوازم مورد نیاز است؟
بدون شک اگر کمی پیرامون زنبورداری و پروش زنبورهای عسل، مطالعه نموده باشید، باید بدانید که با تلاش بی وفقه در این امر، فرآورده های ناب و بسیار پرخاصیت تولید شده، که امروزه از آنها در صنایع گوناگونی، بهره برده شده است.
شاید مشهورترین فرآورده ی تولید شده از زنبورداری، همان عسل طبیعی موجود در سفره هایتان باشد، که محصولی ناب و بسیار پرخاصیت بوده و امروزه، تجارتی پرسود را در بازارهای جهانی و مخصوصا کشور ایران داشته است.
پس از این بابت که شما می توانید با فعالیتی بی وفقه و تلاشی جدی، دست به تجارتی پرسود بزنید، هیچ شکی باقی نمی ماند. تنها مسئله ی مهم، تهیه لوازم و تجهیزاتی مورد نیاز، برای شروع به این حرفه ی ارزشمند و پرسود می باشد.
آیا می دانید که کدام لوازم را باید تهیه نمایید؟ حتما برای شروع کار خود، نیازمند فروشگاهی معتبر با عرضه انواع لوازم با قیمت مناسب تری نیز می باشید. آیا این فروشگاه ها را می شناسید؟

ابزار زنبورداری

لوازم تخصصی زنبورداری با قیمت مناسب

اگر شما هم از افراد تازه کار در پرورش زنبورهای عسل بوده اید، و یا اینکه تجربه چندین ساله در این حوزه داشته اید، همواره به دنبال تهیه تجهیزات و لوازم زنبورداری، با کیفیت مطلوب و در مقابل، قیمت مناسبی می باشید.
باید گفت که از جمله لوازم مورد نیاز و بسیار مهم برای زنبورداری، لباس مخصوص این امر می باشد که شامل یک عدد لباس سرهم با کلاه و یا بدون کلاه و از جنس پارچه و اغلب سفید رنگ، یک عدد دستکش چرم سبک و به همراه کلاه توری مناسب با قابلیت سبکی و جلوگیری از ورود زنبورهای مهاجم، می باشد.
شاید برای تمامی زنبورداران، استفاده از این لباس های مخصوص، اجباری بوده، چرا که به هیچ وجه نمی توان از تهاجم و نیش زنبورهای عسل، در امان بود و ممکن است هر اقدام از سوی زنبوردار، سبب عصبانیت زنبورهای مهاجم گردد.
علاوه بر لوازم مورد نیاز برای حفاظت در برابر نبش زنبورها، لوازم دیگری برای آسانتر شدن امر زنبورداری برای عموم زنبوردارها، مورد استفاده می باشد.
از آن جمله، می توان به دستگاه دودی اشاره نمود، که با قرار دادن مواد سوختی مانند انواع پارچه های کتان و یا انواع گیاهان در آن، دودی از این دستگاه حاصل گردیده که مورد خوشایند زنبورها واقع نشده و سبب عدم تجمع آنها در هنگام بازدید از کندو و یا برداشت عسل توسط زنبورداران می گردد.
همچنین لوازم مفید دیگری چون، اهرم فلزی، جهت جابجایی و نظافت کندوها، کاردک، برس مخصوص، قفس ملکه، تخته موم دوز و دستگاهی به نام استراکتور برقی یا دستی، می باشند که هر یک در جدیدترین و باکیفیت ترین نوع خود تولید و کاربرد منحصربفرد خود را داشته اند.
برای انجام مشورت هایی پیرامون تهیه انواع لوازم زنبورداری، نحوه استفاده از آنها و دیگر نکات مهم در زنبورداری، می توانید با مشاورین و کارشناسان باتجربه در فروشگاه های معتبر، ارتباط مستقیم داشته باشید.