آیا شما هم از خریداران گرده گل عسل هستید و قصد مصرف این محصول را دارید اما نگران عوارض و پیامد هایی هستید که ممکن است با مصرف این محصول برایتان پیش آید؟ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
بسیاری از ما از بس محصولات و داروهای شیمیایی را به مصرف رسانده و به جای بهبودی فقط عوارض آنها را مشاهده کرده ایم، گمان می کنیم که هر محصولی که برای درمان مصرف شود عوارضی خواهد داشت به همین سبب هم بسیاری از خریداران گرده گل عسل با نگرانی اقدام به مصرف این محصول می کنند و گمان می کنند که گرده گل هم مانند داروهای شیمیایی اگر هم باعث سلامتی شود اما از طرف دیگر مشکلی هم ایجاد خواهد کرد.
اما آیا می دانید که مصرف گرده گل خالص و کاملا طبیعی، هیچگونه عوارضی را برای گروه های سنی گوناگون نداشته است؟ آیا از خواص منحصربفرد این ماده ارزشمند چیزی می دانید؟

'گرده گل عسل

آیا گرده گل عوارض دارد؟

پیرامون محصولات گیاهی بایستی این نکته را توجه داشت که اگر کاملا گیاهی و خالص نباشند، ممکن است دارای عوارضی جدی باشند که خب به همین سبب توصیه شده تا این محصولات از مراکز معتبر فروش خریداری گردند.
باید گفت که گرده گلی که بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی موجود بوده، به عنوان یکی از ارزشمندترین فرآورده های زنبورعسل شناخته شده که علاوه بر نقش تغذیه ای مهم برای لاروها و نوزادان زنبورعسل در کندو، از خواص درمانی بسیاری مفیدی برای انسان ها برخوردار بوده، البته به شرط آنکه کاملا خالص و اصل باشد.
شایان ذکر است که امروزه متأسفانه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، افرادی سودجو انواع گرده گل های آلوده و بی کیفیت را با قیمت پایین عرضه داشته اند که خب به هیچ وجه مصرف آنها توصیه نشده و ممکن است عوارضی جدی را برای افراد داشته باشد. پس بهترین و مطمئن ترین راهکار برای خریدی بدون دغدغه از گرده گل خالص، خرید گرده گل از مراکز فروش معتبر بوده است.
تنها نکته ای که ممکن است در مصرف گرده گل عسل ایجاد نگرانی کند، احتمال ایجاد حساسیت است که برای اطمینان از عدم حساسیت باید مصرف این محصول را با مقدار کم شروع کرد.
پس به جرئت می توان گفت که مصرف یک گرده گل خالص و اصل، نه تنها هیچگونه عوارضی نداشته، بلکه می تواند از خواص بیشمار دارویی و درمانی برای انسان ها برخوردار باشد. آیا می دانید که طریقه مصرف گرده گل چگونه بوده و مصرف آن چه خواصی را داشته است؟

گرده گل عسل

فواید مصرف گرده گل

گفتنی است که زنبورداران امروزه با استفاده از تله گرده گیرهای در مسیر ورود به کندو عسل، انواع گرده گل خالص را از کندو جمع آوری کرده و آنها را به صورت پودر و بسته بندی شده در گرم های گوناگون، به بازار عرضه داشته اند.
بهترین طریقه مصرف گرده گل برای آنکه از خواص بهتر و بیشتری برخوردار باشد، مصرف آن به همراه عسل طبیعی می باشد که برای آن خواص درمانی فراوانی را برشمرده اند. یک گرده گل، حاوی ترکیباتی چون انواع مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه و بیش از 35 درصد پروتئین بوده که مصرف آن، خواص ذیل را دارا بوده است:

  • درمان مشکلات نازایی و ناباروری.
  • بهبود علائم مربوط به دیابت.
  • درمان کم خونی و افزایش هموگلوبین خون.
  • موثر در درمان سرطان.
  • کاهش وزن و چربی سوز.
  • ضدپوکی استخوان.
  • درمان بیماری های عصبی.
  • مناسب برای رشد کودکان.
  • درمان ناتوانی های جنسی.

خریداران محترم برای اینکه بهترین نوع گرده گل را خریداری و مصرف کنند، می توانند مجموعه عسل ایران را برای انجام خرید خود انتخاب نمایند و با کارشناسان در این مراکز، ارتباط مستقیم داشته باشند.