آیا رنگ عسل می تواند در اصل یا تقلبی بودن آن تأثیرگذار باشد؟ اثرات مصرف
عسل طبیعی و مرغوب چه بوده است؟ جایگاه استان لرستان در تولید عسل چگونه می
باشد؟
عسل ماده ای غذایی و دارویی سرشار از انواع مواد مغذی و پروتئینی حیاتی برای بدن انسان بوده که به جرئت می توان ادعا نمود که بشر نتواسته تا به امروزه ماده ای را با خواصی که در عسل موجود است، کشف نماید.
عسل دارای ترکیباتی چون آهن، کلسیم، منگنر، انواع کربوهیدرات ها، ویتامین هایی چون C ،B1 ،B2 ،K، اسداسکوربیک، ریبوفلاوین و تیامین و دارای قندهای ساده ای چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز می باشد که تمامی آنها، مورد نیاز بدن انسان بوده و می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد.

اثرات درمانی مصرف عسل

بنا به توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل می تواند خواص درمانی در انواع ناراحتی های کلیوی، قلبی و دستگاه گوارش را دارا باشد و در درمان بیماری کم خونی که متأسفانه اکثر کودکان و زنان در جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند، موثر باشد.
حال سوال اینجاست، که چگونه می توان عسلی طبیعی و اصل را بدون هیچ دغدغه ای پیرامون کیفیت و قیمت آن تهیه نمود؟
با توجه به اینکه در بازارهای فروش عسل، متأسفانه وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، مشتریان عسل را نگران نموده، آگاهی از وجود تولیدکنندگان معتبر و مراکز فروش آنها، می تواند کمک شایانی را به خریداران عسلی اصل و طبیعی نماید.

آیا عسل لرستان مرغوب است؟
همانطور که متوجه شدید، امکان تهیه عسلی تقلبی در بازارها وجود داشته و مشتریان عسل طبیعی و اصل، باید نهایت دقت را هنگام خرید عسل نمایند.
اما با توجه به اینکه تشخیص اصل بودن عسل توسط مصرف کنندگان عادی وجود نداشته، بهترین راهکار، می تواند تهیه عسل از مراکز فروش و تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور باشد.
امروزه استان لرستان، با توجه به دارا بودن پوشش گیاهی مستعد در مناطق کوهستانی خود، توانسته تولیدکنندگانی معتبر در حوزه عسلی اصل و تضمین شده دارا باشد و امروزه رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور نیز از آن نام این استان دانسته اند.
اما امروزه در برخی از فروشگاه های تهیه عسل، برخی از مواردی پیرامون تشخیص عسل اصل از تقلبی ذکر گردیده که یکی از این موارد رنگ عسل می باشد.

تأثیر رنگ عسل
باید گفت که در حقیقت رنگ انواع عسل تولیدی ممکن است در شرایط تولید و محیط تولید آن متفاوت باشد و به هیچ وجه نمی توان رنگ عسل را در تشخیص عسلی اصل از تقلبی دخیل دانست.
تنها مطمئن ترین روش تست عسل اصل، در آزمایشگاه های مواد غذایی بوده که توسط برخی تولیدکنندگان عسل صورت گرفته و عسل تست شده و یا موسوم به عسل شناسنامه دار تلقی گردیده است.
برای تهیه عسل اصل لرستان با قیمتی مناسب، می توانید با کارشناسان و عرضه کنندگان معتبر عسل لرستان در ارتباط مستقیم باشید.