آیا می دانید که گرده گل بهار، مرغوبترین گرده گل جمع آوری شده می باشد؟ آیا می دانید که کدام مراکز فروش انواع محصولات زنبورعسل، گرده گل را به صورت مستقیم و ارزانتر به عرضه رسانیده اند؟
گرده گل یکی از ارزشمندترین مواد شناخته شده موجود در طبیعت بوده که به طور قطع به یقین نمی توان از خواص ارزشمند مصرف آن برای انسان ها، چشم پوشی کرد.
گرده گل بر روی پرچم گل های گیاهان به عنوان یک اسپرم گیاهی وجود داشته که زنبورهای کارگر این ماده ارزشمند را با عمل گرده افشانی خود از روی گل ها جمع آوری کرده و با ذخیره سازی در پاهای کیسه ای خود، آنها را به داخل کندو عسل آورده تا یک منبع مهم تغذیه ای را برای زنبورهای عسل، تأمین نموده باشند.
گرده گل ترکیباتی بسیار خاص و منحصربفرد داشته که تقریبا می توان این ترکیبات را در دیگر فرآورده های زنبورعسل یعنی عسل طبیعی و ژل رویال نیز شناسایی نمود که همگی هم برای ادامه حیات نوزادان زنبورها و هم برای حفظ سلامت انسان ها نیز، مفید بوده اند.
از جمله ترکیبات مهم گرده گل خالص، می توان به انواع پروتئین ها، انواع ویتامین ها، مواد معدنی به خصوص روری و اسیدهای آمینه اشاره کرد که خب هر یک از آنها، سبب درمان بسیاری از مشکلات و امراض گوناگونی شده اند.
آیا می دانید که امروزه از گرده گل، به عنوان یک غذای کامل یاد نموده اند که مصرف آن می تواند برای انسان ها نیز خواص ارزشمند تغذیه ای و دارویی را دارا باشد؟ آیا می دانید که گرده گل بهار مرغوبترین گرده گل جمع آوری شده بود و چگونه به بازار عرضه گردیده است؟

گرده گل بهار

گرده گل خالص بهار

حتما می دانید که در فصل بهار، در کشور غنی ایران از نظر وجود انواع پوشش گیاهی قوی و مستعد انواع گیاهان دارویی مفید، می توان شاهد تنوعی بسیار زیاد در وجود این گیاهان ارزشمند و بسیار معطر بود که خب طبیعی است زنبورهای کارگر با وجود این تنوع، می توانند مرغوبترین گرده گل را جمع آوری کرده و با خود به داخل کندو بیاورند.
با توجه به اهمیت مصرف گرده گل و خواص درمانی آن، زنبورداران با بهره گیری از تله گرده گیرهایی مخصوص، توانسته اند گرده گل خالص و اصل را از زنبورها جمع آوری کرده و امروزه به صورت پودر خالص، روانه بازارهای فروش نموده باشند.
با توجه به اینکه متأسفانه در بازارهای خرید و فروش گرده گل در کشور، وجود افرادی واسطه و سودجو سبب شده تا انواع گرده گل های آلوده روانه بازار گردند و حتی از قیمت بالایی هم برخوردار باشند که به هیچ وجه نمی تواند خواص مفیدی را داشته و حتی از توجیه اقتصادی خوبی هم برخوردار نبوده است.
مصرف کنندگان گرده گل باید بدانند که این تنها گرده گل خالص و اصل بوده که می تواند خواص درمانی مفیدی را برای انسان ها دارا باشد. از جمله برخی از خواص مهم گرده گل خالص که با نام علمی پولن هم مشهور بوده، می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • بهبود و پیشگیری از بیماری های پروستات.
  • بهبود زخم و سوختگی و همچنین بهبود زخم های داخلی بدن.
  • کاهش دهنده کلسترول خون.
  • درمان کننده علائم مربوط به دیابت.
  • درمان تنگی نفس و آسم.
  • جلوگیری از پیری زودرس.

خوشبختانه با توجه به گسترش صنعت زنبورداری در جای جای کشورمان، امروزه تولیدکنندگان معتبری از انواع محصولات زنبورعسل وجود داشته اند که شما می توانید با ارتباط داشتن با عرضه کنندگان معتبر آنان، انواع گرده گل بهار را در خالص ترین نوع خود به صورت مستقیم و با قیمت مناسب تری، خریداری کنید.