آیا می دانید که امروزه انواع پودر گرده گل در بسته بندی های 100 گرمی به بالاتر، با شرایط ویژه ای توسط مراکز معتبر، آماده صادرات به بازارهای سراسر کشور بوده است؟
گرده گل، نوعی اسپرم گیاهی بوده که بر روی پرچم گل های گیاهان دارویی، قرار داده شده و بدون شک می توان آن را ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت دانست که تنها زنبورهای کارگر توانسته اند این ماده را جمع آوری کرده و به داخل کندو عسل بیاورند.
بله زنبورهای کارگر که نقش تأمین تغذیه ای نوزادان زنبورعسل داخل کندو را بر عهده داشته اند، با انجام عمل گرده افشانی خود بر روی گل های گیاهان، انواع گرده گل را به صورت دانه هایی ساچمه ای مانند، در پاهای کیسه ای خود ذخیره کرده و به عنوان یک منبع غذایی برای زنبورها، به داخل کندو آورده اند.
باید گفت که نوزادان زنبوری که قصد ملکه شدن را نداشته اند، تا پایان عمر خود، از گرده گل و عسل تغذیه می کنند و گفتنی است که اگر گرده گل در کندو وجود نداشته باشد، امکان ادامه حیات برای زنبورها هم از میان می رود.
اما آیا می دانید که با وجود ترکیباتی گوناگون از انواع مواد معدنی، اسیدهای آمینه و بیش از 96 ترکیب پروتئینی در یک گرده گل خالص، امروزه از آن به عنوان یک غذای کامل یاد شده که مصرف آن می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را برای انسان ها داشته باشد؟

پودر گرده گل

گرده گل و انسان ها

همانطور که متوجه ضرورت وجود گرده گل در کندو عسل و همچنین ترکیبات موجود در آن شدید، باید بدانید که گرده گل هم، یکی دیگر از فرآورده های طبیعی زنبورعسل بوده که امروزه در تمامی مراکز فروش معتبر عسل در کشور، به عرضه رسیده است. اما آیا می دانید که گرده گل را چگونه عرضه کرده و بهترین طریقه مصرف آن چیست؟
گفتنی است که زنبورداران، با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای پرستار به داخل کندو، توانسته اند انواع گرده گل خالص و تازه را جمع آوری کنند و با خشک نمودن آنها، به صورت پودر خالص، روانه بازارهای فروش کرده باشند.
شایان ذکر است که امروزه، انواع پودر خالص گرده گل در بسته بندی های با وزن های گوناگون به بازار عرضه شده اند و حتی از این ماده ارزشمند، فرآوره ای چون کپسول گرده گل هم در بازارهای معتبر خرید و فروش محصولات زنبورعسل، وجود داشته است که محصولی کاملا گیاهی می باشد.
بهترین طریقه مصرف گرده گل، ترکیب پودر گرده گل با یک عسل طبیعی بوده که بدون هیچ عوارضی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا باشد.
مصرف گرده گل خالص به سبب دارا بودن منبع غنی از پروتئین ها، می تواند به عنوان یک مکمل غذایی مفید برای ورزشکاران محسوب گردد که انرژی زا و نشاط آور بوده است.
اما گفتنی است که امروزه، بیشترین خاصیت مصرف گرده گل، تأثیر آن در درمان مشکلات و بیماری های مربوط به پروستات مردان مسن بوده که سبب آن کمبود مینرال روی در بدن این افراد می باشد و گرده گل، منبعی سرشار از پروتئین بوده است.
با توجه به اهمیتی که مصرف گرده گل خالص داشته، امروزه مراکز صادراتی معتبر محصولات زنبورعسل ایرانی، توانسته اند شرایط ویژه ای را برای صادرات انواع پودر گرده گل در بسته بندی های گوناگون و با قیمت مناسب، به بازارهای سراسر کشور، فرآهم کرده باشند.
برای آنکه از چگونگی این شرایط ویژه آگاه شوید، کافیست با کارشناسان این مراکز صادراتی، در ارتباط مستقیم باشید.