چقدر از عسل و خواص آن می دانید؟ آیا می دانید استان لرستان یکی از بهترین
عسل های موجود در بازارهای کشور را در اختیار داشته و صادرات عمده با قیمتی
مناسب را به انجام رسانیده است؟
عسل از جمله فرآورده های گیاهی بسیار ارزشمند شناخته شده که در زبان فارسی به آن انگبین گفته شده و آن را از شهد بهترین و معطرترین گل ها تولید می نمایند.
عسل دارای ترکیباتی مانند مهم ترین قندهای شامل گلوکز، فروکتوز و ساکاز، دارای مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و پتاسیم و انواع پروتئین ها بوده و به سبب اینکه دارای مقداری آب نیز می باشد به سختی قابل فاسد شدن بوده و از این جهت یک محصول تجارتی بسیار مناسب می باشد.
مصرف روزانه عسل به مقدار یک قاشق می تواند افراد را در بهبود و پیشگیری انواع بیماری ها یاری دهد و مورد پسند مزاج اکثر افراد نیز بوده است. عسل می تواند در تقویت دستگاه گوارش، کلیه و مثانه، دستگاه عصبی و مغز و حافظه افراد بسیار زیاد موثر باشد.
باید گفت استان هایی مانند اردبیل، کردستان و لرستان از جمله تولید کنندگان مهم در صنعت عسل بوده و در این بین می توان سهم استان لرستان را نیز قابل توجه دانست.
امروزه فرصت ویژه ای برای صادرات این محصول به تمامی مراکز فروش ها و نمایندگی های فروش عسل به وجود آمده و مشتریان می توانند با کارشناسان فروش در حوزه صادرات عسل اصل لرستان، در ارتباط باشند و از آخرین تغییرات قیمت انواع عسل تولیدی، آگاهی پیدا نمایند. لازم به ذکر است در استان لرستان انواع عسل مانند عسل گون، عسل کوهی یا وحشی و عسل آویشن تولید گردیده است.