عسل چهل گیاه یا چندگیاه از گونه های بسیار پرخاصیت عسل های طبیعی و ترکیبی از شهد انواع چندین گل های گیاهان بوده که امروزه در ناب ترین نوع خود به بازارهای کشور صادرات می گردد.
عسل طبیعی، ماده ای از مملو از تمامی مواد مورد نیاز بدن انسان مانند مواد قندی ساده، املاح معدنی و مواد آلی، مواد ویتامینی، کالری، پروتئین و کربوهیدرات بوده که توسط زنبورهای عسل، تولید گردیده است.
به توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه مقدار کمی از عسل، برای تمامی افراد در سنین گوناگون، به واسطه طبع معتدلی که داشته، می تواند در زمان های مصرف گوناگون، خواص منحصربفرد درمانی را دارا باشد.
اگر دچار اضافه وزن هستید و می خواهید چربی سوزی بالایی داشته باشید، اگر از بیماری کم خونی رنج می برید، اگر مشکلات گوارشی، ناراحتی های قلبی و کلیوی داشته اید، اگر کم خوابی آزارتان می دهد، به شما توصیه می گردد که عسل طبیعی را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

عسل چهل گیاه چیست؟

با توجه به اهمیت وجود عسل طبیعی در برنامه غذایی انسان ها، امروزه انواع گوناگونی از عسل هایی چون عسل گون، عسل آویشن، عسل گشنیز، عسل کنار، عسل زرشک، عسل مرکبات، عسل سیاه دانه، عسل شتیزه کوهی، عسل کوهی یا وحشی، عسل بهار نارنج و بسیاری دیگر از انواع عسل ها با توجه به وجود گیاهان موجود در هر منطقه، تولید گردیده است.
عسل چهل گیاه یا همان چندگیاه، نوعی عسل طبیعی بوده که می تواند ترکیبی از دو یا چند شهد انواع گل های گیاهان باشد و می توان گفت که به نوعی ترکیبی از خواص انواع عسل های ذکر شده در فوق را دارا بوده است.
شایان ذکر است که عسل چهل گیاه، با توجه به ترکیبات گوناگونش، طعم، مزه و رنگ متفاوتی را در مناطق گوناگون تولیدی داشته و می تواند خواص منحصربفرد ذیل را دارا باشد:
ضددرد و التهاب و کاهش دهنده فشار خون، ضدصرع و تشنج، ترمیم کننده مفاصل، تصفیه کننده خون و خونساز، مفید برای گرفتگی های عروق و ناراحتی های دستگاه گوارش و روده، مفید برای درمان آرتروز.
خوشبختانه تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، توانسته انواع مرغوبترین عسل چهل گیاه را به تمامی بازارهای سراسر کشور با شرایطی ویژه صادر نمایند. برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.