یکی از بهترین شرایط برای صادرات انواع عسل ممتاز و خالص تولیدی در استان
لرستان به وجود آمده که می تواند دغدغه ای پیرامون قیمت و کیفیت عسل،
نداشته باشد.
عسل طبیعی دارای ترکیباتی چون، مواد و املاح معدنی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی، کربوهیدارات ها، انواع قندهای ساده مونوساکاریدی، کالری مناسب و دارای درصد معینی آب می باشد که شاید از مهم ترین بخش ترکیبات عسل بعد از مواد قندی، همین آب بوده است.
باید گفت که درصد آب موجود در عسل طبیعی، با توجه به میزان رطوبت موجود در محیط تولید عسل، می تواند متغیر باشد و به طور کلی گفتنی است 17 تا 18 درصد آب در ترکیبات عسل وجود داشته است.
شایان ذکر است که همین درصد آب موجود در عسل، این ماده را تبدیل به یکی از دیر فاسدترین و یا به عبارت دیگر به یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی شناخته شده تبدیل نموده که امر تجارت و صادرات آن را کاملا آسان و امکان پذیر جلوه داده است و می توان گفت که تجارت عسل، تجارتی پرسود در جوامع گوناگون می باشد.
امروزه به جرئت می توان ادعا نمود که استان لرستان به سبب دارا بودن مراتعی بکر و پوشش گیاهی غنی، توانسته مرغوبترین عسل تولیدی را در میان دیگر تولیدکنندگانی در کشور مانند اردبیل، همدان و کردستان دارا باشد و صادراتی مهم  را به تمامی بازارهای داخلی و حتی خارجی صورت داده است.
ارتباط داشتن با کارشناسان فروش معتبر عسل اصل لرستان، می تواند در تهیه عسلی ناب و خالص با قیمت مناسب، دغدغه ای را باقی نگذارد.